استودیوهای DICE، Criterion و Ripple Effect سخت در تلاش هستند تا بازی بعدی Battlefield را به موفقیتی تبدیل کنند که در سال ۲۰۴۲ نبود. شرکت Electronic Arts پیشتر عرضه ۲۰۲۵ را برای قسمت اصلی بعدی پیشنهاد کرده بود.
در حال حاضر، تام هندرسون از خودیها گفت که پنجره آزمایشی راهاندازی برای اکتبر ۲۰۲۵ تنظیم شده است. این گزارش همچنین نشان میدهد که یک تجربه بازی Battle Royale توسط استودیو Ripple Effect در حال ساخت است. این مدل از بازی Call of Duty Warzone ساخته خواهد شد که همزمان با انتشار سالانه برتر Call of Duty کار میکند. دو حالت در حال حاضر در حال آماده سازی هستند: یک بازی کلاسیک Battle Royale و یک حالت Gauntlet که در آن تیم هایی از بازیکنان برای تکمیل اهداف مورد نیاز هستند. تیمی که پس از یک هدف کمترین امتیاز را داشته باشد حذف می شود تا زمانی که تنها یکی از آنها سرپا بماند.
فراتر از آن، گفته می شود که Battlefield بعدی در آینده نزدیک (۲۰۲۵-۲۰۳۰) تنظیم می شود. توسعه دهندگان تلاش می کنند با مسابقات ۶۴ نفره به ریشه های IP بازگردند (Battlefield 2042 تلاش کرد حداکثر تعداد بازیکنان را دو برابر کند)، تأکید بر تخریب مبتنی بر فیزیک و سیستم کلاس سنتی.
با گذشت زمان، DICE سعی کرد برخی از این جنبه ها را در Battlefield 2042 نیز اصلاح کند. به عنوان مثال، Specialists موجود در هنگام راه اندازی به چهار دسته کلاسیک (Assault، Engineer، Support و Recon) به عنوان بخشی از بازسازی سیستم کلاس ۲۰۲۳ تقسیم شدند.
آپدیت ۶.۴ امروز راه اندازی می شود و دستورالعمل Arkangel را اضافه می کند، که شامل یک حالت 24v24 به نام Control است، که در آن بازیکنان اهداف چرخشی را برای آپلود تله متری تاکتیکی گرفته و نگه می دارند، بیشترین تله متری را برای فرماندهی منطقه جمع آوری می کنند و برای خرید وسایل نقلیه، امتیاز صعود کسب می کنند. بازیکنان همچنین میتوانند منتظر بهبود نحوه عملکرد سرورهای پایدار برای Battlefield Portal باشند: حتی بدون فصل فعال، تمام تجربیات سفارشی ایجاد شده در Battlefield Portal اکنون به مدت دو روز از ماندگاری سرور بهرهمند خواهند شد. توسعه دهندگان همچنین HUD gunner جهت دار را بهبود بخشیدند و گزینه های سفارشی سازی جدیدی را اضافه کردند.
فصل هفتم Battlefield 2042 در ماه مارس رونمایی و عرضه خواهد شد.