Naughty Dog، استودیوی معروف بازی سازی مستقر در سانتا مونیکا که متعلق به سونی است، مشاغل خود را کاهش می دهد، البته نه در داخل.
این خبر از یک گزارش جدید Kotaku می آید. با استناد به منابع ناشناس، نشان می دهد که حداقل ۲۵ کارگر قراردادی هفته گذشته، عمدتاً در بخش تضمین کیفیت (اگرچه تیم های هنری و تولید نیز در برخی از ظرفیت ها تحت تأثیر قرار گرفته اند). این گزارش همچنین می گوید که کارکنان آسیب دیده تحت فشار قرار گرفتند تا این خبر را افشا نکنند. آنها هم هیچ گونه اخراج نخواهند گرفت. قرارداد آنها در پایان این ماه به پایان می رسد و انتظار می رود تا آن زمان به کار خود ادامه دهند.
این اولین باری است که ما در مورد اخراج در Naughty Dog می شنویم، اگرچه طبق گزارش ها، کارکنان تمام وقت همچنان در حدود ۴۰۰ کارمند هستند. اخراج ها ممکن است مربوط به توسعه دشوار بازی چند نفره مستقل The Last of Us باشد. از زمانی که Naughty Dog اعلام کرد جاهطلبیهای چندنفرهاش بسیار بزرگتر از حالت Factions در اولین بازی The Last of Us است، طرفداران منتظر آن بودند و به این ترتیب، در حالی که The Last of Us Part II تکنفره بود، یک بازی مستقل تولید میشد.
سال گذشته، نیل دراکمن، سازنده سریال شروع به صحبت علنی در مورد این بازی کرد و بعداً ادعا کرد که Naughty Dog سرانجام در سال ۲۰۲۳ از آن رونمایی خواهد کرد. با این حال، حدود چهار ماه پیش، استودیو گفت که بازی چند نفره مستقل The Last of Us آماده نیست. نشان داده شود. در همان روز، جیسون شرایر از بلومبرگ فاش کرد که این پروژه پس از دریافت ارزیابی منفی از Bungie در مورد پتانسیل آن برای درگیر کردن بازیکنان در مدت طولانی، کاهش یافته است. گزارش Kotaku همچنین میگوید که یک منبع معتقد است که بازی در این مرحله اساساً روی یخ است.
Naughty Dog نیز در حال تغییر ساختار رهبری استودیو است، پس از تصمیم رئیسجمهور ایوان ولز برای ترک شرکت در پایان سال ۲۰۲۳ پس از ۲۵ سال خدمت.
این استودیو به بسیاری دیگر که در سال گذشته کارمندان خود را اخراج کردند، میپیوندد، از جمله مایکروسافت، Riot Games، Embracer Group، Epic Games، BioWare، Striking Distance Studios و Ascendant Studios.