شرکت بتسدا و مایکروسافت بزودی بازی Starfield را برای ایکس باکس و رایانه شخصی منتشر خواهند کرد، یک عنوان بزرگ که چندین سال تحت توسعه قرار دارد.
آیا Starfield طیف کاملی از گزینههای فناوری ارتقاء مقیاس را در زمان راهاندازی ارائه خواهد کرد؟ طرفداران به حق شک داشتند، زیرا Bethesda با AMD در بازی شریک شده است، اما آنها همچنین صراحتاً نگفته اند که فقط از FSR 2 پشتیبانی می کنند. شاید این فقط یک همکاری بازاریابی باشد و Bethesda قصد دارد یواشکی NVIDIA DLSS و اضافه کند. اینتل XeSS هم همینطور؟
خوب، به احتمال زیاد زمان آن رسیده که این امیدها را از بین ببریم. پیش بارگذاری Starfield از دیروز برای رایانه های شخصی ایکس باکس و ویندوز آغاز شد و البته، مردم بلافاصله شروع به جستجو در کدها کردند. به گفته سباستین کاستلانوس کاربر توییتر، به نظر می رسد هیچ مدرکی دال بر پیاده سازی DLSS یا XeSS در بازی وجود ندارد.
در آخرین لحظه قبل از راهاندازی، احتمال پشتیبانی وصلههای Bethesda در DLSS یا XeSS وجود دارد، اما بعید به نظر میرسد. این اولین باری نیست که یک بازی شریک AMD DLSS/XeSS را کنار میگذارد، بازیهای دیگری مانند Star Wars Jedi: Survivor نیز فقط FSR هستند. به نظر می رسد که برای امضای قرارداد مشارکت AMD یک الزام است. البته، فقط به این دلیل که Bethesda به طور رسمی از NVIDIA و فناوری اینتل در هنگام راهاندازی پشتیبانی نمیکند، به این معنی نیست که هرگز نمایش داده نخواهد شد. آنها میتوانند آن را به خط اضافه کنند، و همانطور که گزارش دادهایم، مددرها از قبل برنامههایی برای اضافه کردن DLSS 3 به بازی پس از عرضه دارند.
در دیگر اخبار مربوط به پیش بارگذاری Starfield، ما همچنین اکنون از اندازه فایل راه اندازی بازی در رایانه شخصی و Xbox Series X مطلع هستیم، و بچه ها این بسیار بزرگ خواهد بود. در رایانه شخصی، بازی ۱۳۹.۸ گیگابایت فضای دیسک را اشغال می کند، در حالی که نسخه Xbox Series X کمی باریکتر و ۱۲۶.۱ گیگابایت است. خیلی سنگین است، اما هی، اینگونه به آن فکر کنید – با بیش از ۱۰۰۰ سیاره در بازی، این تنها ۱۳۹ مگابایت در هر جهان است. آنقدرها هم بد نیست، درست است؟
Starfield در تاریخ ۶ سپتامبر یا ۱۵ شهریور برای PC و Xbox Series X/S عرضه می شود، اگرچه کسانی که نسخه Premium این بازی را خریداری می کنند می توانند ۵ روز زودتر در ۱ سپتامبر یا ۱۰ شهریور بازی کنند.