Swen Vincke، مدیرعامل Larian میگوید که «مطمئناً هنوز کارش را تمام نکرده است» و افزود که قدرت استودیو در این است که او «بسیار روی گیمپلی سرمایهگذاری کرده است».
این یک هفته بسیار بزرگ برای Larian Studios است، با Baldur’s Gate 3 که بالاخره از دسترسی اولیه خارج شد و برای رایانه شخصی در دسترس قرار گرفت. این استودیو به بازیهای نقشآفرینی خود افتخار میکند، همانطور که مجموعه Divinity: Original Sin نشان میدهد و مدیرعامل Swen Vincke به این زودیها به دنبال فروش نیست.
چنین نگرانیهایی ناشی از یک سند توجیهی ادغام و اکتساب است که توسط مایکروسافت در آوریل ۲۰۲۱ گردآوری شده بود. در طول محاکمه مایکروسافت با کمیسیون تجارت فدرال در مورد خرید Activision Blizzard علنی شد و Larian را به عنوان یک هدف بالقوه فهرست کرد.
وینکه در صحبت با جیسون شرایر از بلومبرگ گفت که این ایده را “ملقونانگیز” میداند، اما هیچ برنامهای برای فروش استودیو (که بیشتر سهام متعلق به او و همسرش است) وجود ندارد. “من دارم بزرگتر می شوم، اما مطمئنا هنوز تمام نشده ام.”
او همچنین طرفدار مالکی نیست که تصمیمات خلاقانه را برای سود بیشتر دیکته می کند. نقطه قوت این شرکت این است که من روی گیمپلی بسیار سرمایهگذاری میکنم و همچنین تصمیمهای نهایی را میگیرم. ما میتوانیم در خدمت بازیهایی که میسازیم، کارهایی انجام دهیم.”
در مورد اینکه لاریان در آینده چه خواهد کرد، او مطمئن نیست اما می خواهد روی چیزی کوچکتر (و شاید چندین عنوان مختلف) کار کند. وینکه در رابطه با تبلیغات در اطراف دروازه بالدور ۳ پاسخ داد: «این چیزی است که من را نگران می کند. من ترجیح میدهم آدم ضعیفی باشم.»
بازی Baldur’s Gate 3 هماکنون برای رایانههای شخصی در دسترس است و نسخه PS5 آن در تاریخ ۶ سپتامبر یا ۱۵ شهریور عرضه میشود. این بازی بیش از ۲.۵ میلیون نسخه فروخت و اخیراً به ۴۹۸۶۹۷ بازیکن همزمان در Steam رسیده است.