در طول توسعه، Bethesda از قول خود مبنی بر اینکه Starfield بیش از ۱۰۰۰ سیاره خواهد داشت که میتوانید به هر شکلی که دوست دارید کاوش کنید، کار بزرگی انجام داده است.
اکثر افراد می دانند که از نظر فیزیکی برای توسعه دهندگان Bethesda غیرممکن است که این مقدار محتوا را به صورت دستی تولید کنند، بنابراین بسیاری از کارها توسط تولید رویه ای انجام می شود. با این حال، بتسدا در مورد اینکه چقدر کارهایی که باید در این سیارات انجام شود بسیار مبهم بوده است، اما کارگردان تاد هاواردز سرانجام در مصاحبه ای جدید اطلاعات بیشتری را فاش کرد.
در صحبت با Kinda Funny، هاوارد فاش میکند که تقریباً ۱۰ درصد از ۱۰۰۰ سیاره بازی استارفیلد حاوی حیات هستند، زیرا توسعهدهندگان Bethesda تلاش کردهاند «مناطق طلایی» را تکرار کنند. به طور ضمنی گفته می شود که باقی سیارات استارفیلد بسیار بی ثمر اما پر از منابع خواهند بود، و هاوارد توضیح می دهد که چیزهایی به صورت رویه ای برای بازیکنان وجود خواهد داشت که در بیشتر سیارات پیدا کنند.
هاوارد توضیح می دهد: “به هیچ وجه نمی توانیم برویم و یک سیاره کامل را بسازیم. کاری که ما انجام میدهیم چنین بوده که مکانهای فردی را ساخته، و برخی از آنها به طور خاص قرار میگیرند، بدیهی است که شهرهای اصلی و دیگر مکانهای قابل جستجو هستند، و سپس مجموعهای از آنها را داریم که بسته به آن سیاره، هنگام فرود آمدن شما قابل کاوش هستند. “
“اکنون، من باید بگویم که حدود ۱۰ درصد از این سیارات دارای حیات هستند. ما آن را به لبه اینکه مردم چه فکر میکنند، چه سیارههایی در آن منطقه هستند در مقابل سیاراتی که منابع دارند، پیش میبریم.”
تنها ۱۰ درصد حیات به نظر کافی نیست اما گفته شده سیارات بسیاری هستند تا بازیکنان در دنیای بازی کاوش داشته باشند. بنابراین تیم بتسدا می داند چه بازی را توسعه دهد تا بتواند نظر علاقمندان را جلب سازد. تاد هاوارد تشریح کرد که تیم توسعه به شدت در تلاش است تا بتواند اثری ارزشمند و قابل قبول بازیکنان ارائه دهد.