پس از نمایش بازی Starfield توسط شرکت Bethesda، از سفارشیسازی کشتی و نبرد گرفته تا جهانهای رویهای و خلق شخصیت، سر و صدای زیادی به راه افتاده است.
همچنین یک نگرانی وجود دارد، بخصوص اینکه بتسدا همیشه عناوینی عرضه کرده که در ابتدا انتشار با باگ های بسیاری همراه بودند. با این حال، طبق گفته مت بوتی، رئیس استودیوی بازیسازی ایکسباکس، بازی Starfield در حال حاضر «کمترین باگهای موجود را در بین بازیهای بتسدا» دارد.
بوتی در صحبت با Giant Bomb گفت: “ما افراد زیادی داریم که بازی Starfield را تجربه کرده و با تاد و تیم کار میکنند. ما تعداد باگها را میبینم، و فقط با اعداد و ارقام اگر امروز ارسال شود، Starfield کمترین باگ را در بین هر بازی Bethesda خواهد داشت. این میزان خوب بوده، اما باز هم، تجربه روز اول همیشه متفاوت خواهد بود.”
در مورد بتسدا، بوتی افزود: “تیم این شرکت تجربه کافی را طی چند سال گذشته کسب کردند. آنها Fallouts و Skyrims و Elder Scrolls را در کارنامه خود دارند. زمانی که خرید بسته شد، این بازی تاریخ عرضه بسیار زودتری داشت، زودتر از تاریخی که برای اولین بار برای Starfield تعیین کرده بودیم. ما با تاد و تیم نشستیم و توضیح دادیم که میخواهیم به آنها زمان بدهیم.”
فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت، بیان کرد: «فکر میکنم مت گفته است که ما در حال حاضر همه افراد QA در کل شرکتمان داریم که Starfield را بازی میکنند. نکته خوب در مورد آنچه امروز نشان دادیم، از دیدگاه من، این بازی بود. ما مدت زیادی است که این بازی را انجام میدهیم و این همان بازی است که می خواهیم.”
Starfield در تاریخ ۶ سپتامبر یا ۱۵ شهریور برای Xbox Series X/S و PC عرضه میشود، با نسخه Premium دسترسی زودهنگام در ۱ سپتامبر با اولین ماموریت انجام می گیرد. کارگردان بازی تاد هاوارد اخیراً تأیید کرده که برای ثبات در Xbox Series X/S روی ۳۰ فریم برثانیه قفل شده است. در مورد سیستم موردنیاز رایانه شخصی باید منتظر ماند اما گفته شده حجم ۱۲۵ گیگ است.