یوبی سافت اهداف مالی پایان سال ۲۰۲۲-۲۳ خود را به روز کرده و همچنین تغییراتی را قبل از سال مالی بعدی خود اعمال کرده است. این تغییرات باعث شده تا این شرکت سه عنوان معرفی نشده را لغو کند و بازی دزدان دریایی Skull and Bones را برای ششمین بار به تاخیر بیاندازد.
انتشار بازی Skull and Bones با تاخیر مواجه شد، به گفته یوبیسافت، این شرکت میخواهد اطمینان حاصل کند که تمام انرژی خود بر روی ساخت برندها و خدمات زندهاش در برخی از «قدرتمندترینهای صنعت» متمرکز شده است. در نتیجه، تصمیم گرفت سه پروژه اعلام نشده را لغو کند، علاوه بر چهار پروژه که قبلاً در جولای ۲۰۲۲ اعلام شده بود.
در بهروزرسانی مالی، این شرکت گفت که با چالشهای بزرگی مواجه است، زیرا صنعت همچنان به سمت «مگا مارکها» و عناوین طولانیمدت تغییر میکند. این شرکت گفت در حالی که استراتژی آن در چهار سال گذشته ساخت بازیهای زنده ماندگار و انطباق قویترین فرنچایزهای خود با این روندهای همگرا بوده است، بازیهای این مرحله سرمایهگذاری هنوز منتشر نشدهاند و عرضههای اخیر آنطور که انتظار میرفت عمل نکردهاند. .
با ترکیب این اثر، در شرایط بدتر شدن شرایط اقتصاد کلان، روند طی هفتههای آخر دسامبر و ابتدای ژانویه “به طور قابل توجهی و شگفتانگیز کندتر از حد انتظار بود.” این امر باعث شد تا شرکت بررسی کامل چشم انداز درآمد خود را انجام دهد که منجر به افزایش احتیاط در سال های آینده شد.
ما به وضوح از عملکرد اخیر خود ناامید شده ایم. ایو گیلموت، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل یوبی سافت، گفت: ما با پویایی بازار متضاد روبرو هستیم، زیرا صنعت همچنان به سمت برندهای بزرگ و بازی های زنده جاودانه حرکت می کند، در شرایط بدتر شدن شرایط اقتصادی که بر هزینه های مصرف کننده تأثیر می گذارد.
با وجود رتبهبندی عالی و استقبال بازیکنان و همچنین یک برنامه بازاریابی بلندپروازانه، ما از عملکرد ضعیف Mario + Rabbids: Sparks of Hope در هفتههای پایانی ۲۰۲۲ و اوایل ژانویه شگفتزده شدیم. Just Dance 2023 نیز عملکرد ضعیفی داشت. بنابراین، با تایید هیئت مدیره، امروز تصمیمات استراتژیک و عملیاتی مهم دیگری را اتخاذ می کنیم.
“این مهم است که سازمان خود را تطبیق دهیم، اجرای خود را بیشتر تقویت کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هر دو بازیهای شگفتانگیز را به بازیکنان ارائه میکنیم و همچنین ارزش زیادی ایجاد میکنیم. چشمانداز بلندمدت صنعت امیدوارکننده است، و من متقاعد شدهام که یوبیسافت در موقعیت خوبی قرار دارد. به لطف قدرت تیم ها، برندها، ظرفیت تولید، فناوری و ترازنامه، از این شتاب بهره مند شوید.
“کاتالوگ پشتی ما با فعالیت بسیار قوی در Rainbow Six Siege، شتاب فوقالعاده برای بازیهای Assassin’s Creed، و به طور کلی عملکرد خوب از بازیهای زنده ما بسیار سالم باقی میماند. ما انتظار داریم استراتژی ما ساخت بازیهای زنده ماندگار و متحول کردن بزرگترین برندهایمان باشد. به یک پدیده واقعاً جهانی با ارائههای متعدد در پلتفرمها و مدلهای کسبوکار، تا در نهایت ایجاد ارزش قابل توجهی، با خط بالای قوی و رشد درآمد عملیاتی در سالهای آینده، ایجاد شود.»
در مورد Skull and Bones که اغلب به تأخیر افتاده است، این شرکت انتشار آن را به اوایل سال مالی ۲۰۲۳-۲۴ خود موکول کرده است. یوبیسافت گفت این تاخیر به آن زمان بیشتری برای نمایش تجربهای بسیار زیباتر و متعادلتر و ایجاد آگاهی میدهد.
کسانی که مشتاقانه منتظر این بازی هستند فقط باید راضی باشند و مرحله بتا آینده را تجربه کنند. این شرکت احساس میکند زمان اضافی که توسعهدهندگان تا کنون برای بازی صرف کردهاند، نتیجه داده و «پیشرفتهای چشمگیری در کیفیت آن» به همراه داشته است.
آخرین باری که شنیدیم، قرار بود این بازی در ۹ مارس ۲۰۲۳ برای لونا، رایانه شخصی، PS5 و Xbox Series X/S منتشر شود – که تاخیری نسبت به تاریخ قبلی تعیین شده در ۸ نوامبر ۲۰۲۲ بود.
در E3 2017 اعلام شد، بازی دزدان دریایی چندین بار به تعویق افتاد و در نهایت تاریخ انتشار آن در ۸ نوامبر در ژوئیه ۲۰۲۲ تعیین شد و همانطور که در بالا ذکر شد، دوباره به تعویق افتاد. امیدواریم این تاخیر آخرین آخرین آن باشد.