این یک هفته قدیمی برای سونی و مایکروسافت بود. پس از اینکه دولت بریتانیا استدلال های کامل ایکس باکس و پلی استیشن را در مورد پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد در یک مالکیت عمومی منتشر کرد، انواع رسانه ها و بازیکنان به طور یکسان صفحات را جستجو می کنند.
سری Battlefield هم مانند Call of Duty برای همیشه در انحصار پلی استیشن نیست، البته پایان بازی این است که سونی آنقدر شن و ماسه جمع آوری کند که رگولاتورها اجازه ندهند معامله مایکروسافت با Activision Blizzard انجام شود. از سوی دیگر، مایکروسافت میخواهد اینطور به نظر برسد که برای بقای خود در برابر سونی و نینتندو به ناشر عظیمی نیاز دارد. نتیجه؟ همه کمی احمق به نظر می رسند، و جلو و عقب شرکت های زیادی را نیز وارد ترکیب می کند.
در اوایل این هفته، ما دیدیم که مایکروسافت ادعا می کند که بازیکنان Call of Duty نه منحصر به فرد هستند و نه خاص – خط مورد علاقه من در همه اینها تا کنون. ما همچنین دیدیم که مایکروسافت مایل بود تا بازیهای انحصاری خود را زیر اتوبوس بیاندازد تا سختتر به نظر برسد، علاوه بر این که The Elder Scrolls 6 را یک بازی با اندازه متوسط نامید.
پلی استیشن نیز بازی را انجام می دهد. سونی خاطرنشان می کند که Xbox Game Pass از نظر تعداد مشترکین فعال به طور قابل توجهی از PS Plus جلوتر است.
و ما هنوز تمام نشده ایم. در نظرات کشف شده در رد ۲۲ صفحه ای سونی به تحقیق CMA، دارنده پلتفرم کمی به Battlefield، مراقبت از EA سایه می اندازد. در این سند، سونی استدلال می کند که Call of Duty یک فرنچایز منحصر به فرد مهم برای پلی استیشن است و به راحتی نمی توان آن را با هیچ چیز دیگری جایگزین کرد. مثلاً، میدان جنگ.
سونی در سند می گوید: “ندای وظیفه قابل تکرار نیست.” این بازی تقریباً هر سال در دهه گذشته پرفروشترین بازی بوده است و در ژانر تیراندازی اول شخص («FPS») به طور قابل توجهی پرفروشترین بازی است.
“سایر ناشران منابع یا تخصص لازم برای موفقیت آن را ندارند. برای مثال عینی، الکترونیک آرتز – یکی از بزرگترین توسعه دهندگان شخص ثالث بعد از اکتیویژن – سال ها تلاش کرده تا رقیبی برای Call of Duty تولید کند. سری Battlefield. علیرغم شباهتهای Call of Duty و Battlefield – و با وجود سابقه EA در توسعه سایر فرنچایزهای موفق سهگانه A (مانند FIFA، Mass Effect، Need for Speed، و Star Wars: Battlefront)، فرنچایز Battlefield نمیتواند حفظ کند. بالا.”
این سند در ادامه خاطرنشان میکند که تا آگوست ۲۰۲۱، بیش از ۴۰۰ میلیون بازی Call of Duty فروخته شده است، در حالی که Battlefield تنها توانسته است ۸۸.۷ میلیون بازی را جابهجا کند. این یک شکاف بیش از ۳۰۰ میلیون است، بنابراین سونی یک نکته دارد. مخصوصاً وقتی فکر می کنید که Battlefield 2042 سال گذشته چیزی شبیه یک شکست بود.
این رفت و آمد بین سونی و مایکروسافت با گذشت زمان حتی زشتتر میشود و توجه بیشتری به Call of Duty معطوف میشود زیرا هر دو شرکت هر کاری که میتوانند برای متقاعد کردن قانونگذاران انجام میدهند که درست هستند.
چند سال جالب در بازی خواهد بود.