در سال های قبل بود که شاهد رونمایی از عنوان زامبی محور State of Decay 3 از سوی مایکروسافت بودیم و انتظار داشتیم بزودی منتشر شود.
بازی State of Decay 3 در مرحله پیش تولید است، به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می دهد این عنوان همچنان در مرحله پیش تولید قرار داشته و گویی در روند توسعه آن مشکلی پیش آمده است. بازی مورد اشاره دو سال قبل طی رویداد ویژه ایکس باکس رونمایی شده بود و انتظار می رفت در آینده نزدیک ارائه شود.
استودیو Undead Labs سازنده این فرنچایز پس از اینکه به استودیو انحصاری ایکس باکس تبدیل شد، مشکلاتی به سمت آن روانه شد که باید به محل کار نامناسب، تبعیض و فرسودگی شغلی و برخی دیگر اشاره کرد. به نقل از کوتاکو، گفته شده این استودیو دو سال قبل به دلیل فشاری که روی آنها بود در رویداد Xbox Games Showcase تصمیم به رونمایی از بازی State of Decay 3 گرفتند.
از این رو سریعا یک دمو ساخته شده تا می توانستند در رویداد آن را نمایش دهند. کوتاکو می گوید استودیو سازنده به رهبری فیلیپ هولت قصد داشت پاییز ۲۰۲۱ دو نمایش گیم پلی از State of Decay 3 را ارائه دهد اما میسر نشد. مشکلات فعلی موجب شده تا بسیاری از اعضای کارکشته Undead Labs این استودیو را ترک کنند. یکی از اعضای توسعه دهنده در گفتگو با کوتاکو اظهار داشت که روند پیش تولید بسیار بد پیش رفته و اگر کل روند توسعه همین نحو باشد، همکاری دشوار است.
بازی State of Decay 3 با روند نامناسب توسعه رو به رو است
متاسفانه هیچ تاریخ انتشار رسمی هم برای بازی State of Decay 3 در نظر گرفته نشده و نمی دانیم تا چه تاریخی باید منتظر بمانیم. این استودیو در سال ۲۰۱۸ توسط مایکروسافت تصاحب شد و فیلیپ هولت هم به مدیریت آن درآمد. در اخباری مرتبط هزینه ۱۰ میلیون دلاری بازی Guardians of the Galaxy برای مایکروسافت داشت. دیوید گیبسون تحلیلگر ارشد MST معتقد بوده اسکوئرانیکس هزینه ۵ تا ۱۰ میلیون دلاری از مایکروسافت برای حضور بازی خود در گیم پس پرداخت نمود. گیبسون از آنجایی که بیشتر تحلیل هایی پیرامون شرکت ژاپنی اسکوئرانیکس انجام می دهد و تاکنون هم سابقه درخشانی داشته، احتمالا گفته درستی داشته است.
وی ۱۵ سال در حوزه تحلیل عملکرد شرکت اسکوئرانیکس فعالیت کرده و این آمار نیز طبق مذاکرات این شرکت با دیگران آشکار شده و انتظار داریم صحت داشته باشد. مایکروسافت همیشه آمار پیرامون گیم پس را ارائه نمی دهد، بنابراین به سختی می توان پیش بینی درباره گفته گیبسون داشت.
پیشتر کریس چارلا از وبلاگ ایکس باکس به مناسبت نه سالگی ID@Xbox، مایکروسافت از زمان راه اندازی گیم پس تاکنون صدها میلیون دلار به کمپانی های ناشر پرداخت کرد. بازی Guardians of the Galaxy ماه فوریه به گیم پس آمد و بعید نیست که چنین رقمی از سوی مایکروسافت هزینه شده باشد.
در هر صورت باید منتظر ماند این هزینه کردهای مایکروسافت و همکاری نامطلوب با شرکت های زیرمجموعه چه سرانجامی خواهد داشت. احتمالا باید در آینده اخبار ناخوشایند بیشتری از استودیوهای تحت تصاحب مایکروسافت شنید.