در این مقاله به اطلاعات جدید بازی Solar Ash خواهیم پرداخت. جدیدترین عنوان استودیوی Heart Machine که در سال جاری منتشر خواهد شد.
در اصل، داستان Solar Ash در مورد Ultravoid است، یک سیاهچاله همه کاره که حاوی بقایای تمدن ها و سیارات گذشته است. اما درباره Rei نیز هست، یک voidrunner که برای جلوگیری از نابودی سیارهاش وارد Ultravoid میشود. این که چگونه می توان این کار را انجام داد ناشناخته است، اما به نظر می رسد به نگهبان هایی که در سیاهچاله پرسه می زنند و این واقعیت که شخصیت های درون باید «در یکدیگر آرامش پیدا کنند» تا از «مارپیچ ناامیدی که در آن گرفتار شده اند» جان سالم به در ببرند، مرتبط است.
تا اینجای کار، ما فقط در مورد قهرمان داستان Rei، به ویژه هدف او برای نجات سیاره اش، می دانیم. در مورد voidrunners، آنها به عنوان گروهی از کاوشگران توصیف می شوند که قبل از فرار، در جستجوی اشیاء با ارزش به سیاهچاله ها می روند. چیزی که Ultravoid را بسیار خاص میکند ناشناخته است، اما ما برخی از موجودات را دیدهایم که در داخل آن زندگی میکنند، بهویژه یک NPC بزرگ که از ری سوالی میپرسد. همچنین به نظر می رسد یک دستیار شخصی وجود دارد که ری می تواند ارتقاء و توانایی های جدید را از او خریداری کند. همچنین، برخلاف Hyper Light Drifter، اکنون صداگذاری در بازی وجود دارد زیرا Rei میتواند دیالوگها را برای صحبت با شخصیتهای مختلف انتخاب کند.
علاوه بر ارائه تصاویر کاملاً سه بعدی، Solar Ash با تمرکز بیشتر بر روی پلتفرمینگ و اکتشاف، خود را از Hyper Light Drifter متمایز می کند. Rei میتواند در امتداد ابرهای که در مناظر Ultravoid پراکنده شدهاند پرش و اسکیت کند. حتی ممکن است نقاطی با گرانش عجیب پیدا کنید که این چالش را بیشتر می کند. همانطور که ری کاوش می کند، کره های صورتی را پیدا می کند که می توان آنها را جمع آوری کرد و با دستیار شخصی معامله کرد تا حداکثر سلامتی او را افزایش دهد. همچنین لباسهایی وجود دارند که تواناییهای خاصی مانند Time Slip را ارائه میدهند که امکان توقف کوتاه مدت زمان را فراهم می کند.
مبارزه نیز بخش مهمی از تجربه است، هرچند بسیار کمتر از بازی Hyper Light Drifter شاهد آن هستیم. Rei مجهز به یک سلاح ساختاری سبک، کاملاً بی شباهت به نوعی که دریفتر در اختیار دارد، قادر به انجام مبارزات اولیه هک اند اسلش است. به نظر نمیرسد که هیچ مبارزهای به صورت دوربرد وجود داشته باشد و ما مهارتهای مبارزه ای پیشرفته زیادی را مشاهده نکردهایم، حداقل بر اساس گیمپلیای که تاکنون به نمایش گذاشته شده است. شاید با توجه به تمرکز توسعهدهنده بر روی ارائه یک چالش منحصر به فرد، تعجبآور نباشد، اما میتوانید انتظار داشته باشید که مبارزه در نقاط خاصی با مکانیک پیمایش ترکیب شود.
همراه با نرخ فریم بالا، Solar Ash از SSD پلی استیشن ۵ برای بارگذاری سریع (که گاهی اوقات میتواند «عملاً فوری» باشد) و از DualSense برای بازخورد لمسی استفاده میکند. هنوز سوالات زیادی در مورد حالتهای گرافیکی مختلف وجود دارد و اینکه آیا بازخورد لمسی و محرکهای تطبیقی در حال بهینه سازی هستند یا خیر، اما شاید در هفتههای منتهی به عرضه اطلاعات بیشتری کسب کنیم.