جدیدترین اقتباس ویدیو گیمی شخصیت شرلوک هولمز به تازگی منتشر شده است. با ما و نگاهی به فصل اول Sherlock Holmes همراه باشید.
در فصل اول شرلوک هلمز بازیکنان شرلوک هلمز جوانی را کنترل می کنند که در راه اثبات خود است، در حالی که در جزیره کوردونا حضور پیدا می کند تا از قبر مادرش دیدن کند. وقتی با سرنخ عجیبی روبرو می شود که یک نقاش روی قبر گذاشته است. هولمز در طول سفرهایش، دوست قدیمی و قابل اعتماد خود، جان را در کنار خود دارد، اگرچه لازم به ذکر است که او جان واتسونی نیست که طرفداران این شخصیت ممکن است با او آشنا باشند. قرار است داستان عمیقاً شخصی باشد.
خود داستان ممکن است جذابترین یا غیرقابلپیشبینیترین نباشد، اگرچه تلاش استودیو مطمئناً قابل قدردانی است. شرلوک همان هوش را دارد که شما انتظار دارید، اگرچه او این بار فردی آسیب پذیرتر است. با این حال، بازی واقعاً با کاوش در پسزمینهی شرلوک و نشان دادن ساده لوحی او به اندازهای که من میخواهم، همراهی نمیکند، که باعث میشود با اختلاف قابل توجهی احساس شود که یک فرصت از دست رفته است.
بازیهای شرلوک هلمز از ساتودیوی فراگورز به خاطر اجرای صوتی عالیشان شناخته میشوند که همه اینها در مورد فصل اول بازی نیز صادق هستند. شوخی هایی که هولمز با دوستش جان رد و بدل می کند، جذابیت زیادی دارد. در کات سین ها نیز کمی استعداد سینمایی وجود دارد، زیرا شخصیت ها به طور مداوم در یک صحنه با زوایای بالا یا پایین قاب می شوند تا در کنار برخی ترفندهای سینمایی دیگر که می توانند اکشن را جذاب نگه دارند، احساس آسیب پذیری یا قدرتمندی کنند.
بازی نیز این بار دارای یک سیستم مبارزاتی است. برخلاف قسمت های گذشته که عمدتاً رویدادهای زمانی سریع داشتند، در واقع باید با تپانچه دارای مجوز نسخه استاندارد خود با دشمنان مبارزه کنید. بهعنوان مجری عدالت، تشویق میشوید که هیچ دشمنی را نکشید، بلکه از محیط اطراف خود برای پیدا کردن راههای جالب برای بیهوش کردن آن ها استفاده کنید. این می تواند انفجار یک کپسول آتش نشانی، انداختن لامپ روی سر، پرتاب فلاش بنگ باشد که چرخشی نسبتاً جالبی در فرمول این سری است. با این حال، هوش مصنوعی در سختی معمولی بسیار ضعیف بود و من توانستم از بسیاری از رویاروییهای دشمن و حتی خانه های راهزنان که عرصههای پر چالشی هستند را با سهولت نسبی عبور کنم.
Sherlock Holmes: Chapter One یک بازی بسیار طولانی است، برای کسانی که می خواهند همه چیزهایی را که ارائه می دهد ببینند. دیدن تیتراژ پایانی حدود ۱۲ تا ۱۳ ساعت طول کشید که شامل امتحان کردن چند فعالیت جانبی در دنیای بازی بود. طبق بیانیه توسعه دهنده، مقابله با همه موارد جانبی ممکن است بیش از ۴۰ ساعت طول بکشد. با این حال، سیستمهای اصلی گیمپلی، حل پرونده، انتخاب و نتیجه، و مبارزه برای حفظ یک زمان طولانی و لذتبخش بسیار ناکافی هستند. پس از اتمام داستان، یک سیو قدیمی را بارگذاری کردم تا بیشتر بازی را تجربه کنم اما در نهایت از انجام کارهای مشابه منصرف شدم.