بازی جدید کمپانی بندای نامکو از سری دارک پیکچرز به تازگی منتشر شده است. با بررسی بازی ترسناک House of Ashes همراه ما باشید.
این بار، در این نسخه بازیکن به وسط یک صحرای عراق در سال ۲۰۰۳ منتقل می شود و گروهی از نیروهای ویژه آمریکایی در جستجوی یک سیلو اسلحه پنهان هستند. طولی نمی کشد که سربازان به یک لانه زیرزمینی می افتند. در این منطقه زیرزمینی است که بقیه بازی در آن اتفاق می افتد، زیرا سربازان سعی می کنند بفهمند لانه چیست و چگونه از آن فرار کنند. از نظر ایده بی شباهت به کشتی متروکه در Man of Medan نیست، اما دامنه و وسعت بازی در اینجا چندین برابر بزرگتر است. یکی از جزئیاتی که با هر تغییر شخصیت داده می شود، ساختار باستانی اسرارآمیز به طرز نگران کننده ای عظیم است. با جلوتر رفتن به داخل، اسرار چگونگی پیدایش این ساختار آشکار میشود. با این حال پایان بندی به اندازه کافی راضی کننده است.
در حالی که محیط شبیه به مضامین بازیهای گذشته است، شخصیتها به وضوح متفاوتترین جنبههای House of Ashes هستند و این بهترین شخصیت هایی است که Supermassive از زمان Until Dawn خلق کرده است. همانطور که در این فرمول معمول است، پنج شخصیت وجود دارد که چهار نفر از آن ها بخشی از نیروهای ویژه آمریکایی هستند. اریک، ستوان فرمانده به تازگی بازگشته و ریچل، رئیس موقت که توسط اشلی تیسدیل بازی میشود، زوجی متاهل هستند و جیسون و نیک سربازان سطح پایینتری هستند که روابط منحصر به فرد خود را با بقیه بازیگران دارند. شخصیت پنجم، سلیم، بخشی از ارتش مخالف عراق است و با بقیه آمریکایی های زیرزمینی ملاقات می کند. بازیگران به طور گسترده ای خوب شخصیت پردازی شده اند و شخصیت ها در طول زمان به طرز شگفت انگیزی خوب پیشرفت می کنند، تا زمانی که بتوانند به پایان برسند.
از منظر گیم پلی، House of Ashes فرمول را به اندازه ای تغییر می دهد که احساس متفاوتی داشته باشید، اما اگر هر یک از بازی های اخیر Supermassive را بازی کرده باشید، بلافاصله با بخش های مختلف در اینجا آشنا خواهید شد. شما کنترل یکی از پنج شخصیت را در یک زمان به دست می گیرید و دوباره می توانید به تنهایی یا با دوستان به صورت محلی یا آنلاین بازی کنید. با انجام این کار، بین کاوش در محیط های کوچکتر، انتخاب یا تکمیل رویدادهای سریع جابه جا می شوید. مانند قبل، محیطها کاملاً خطی هستند، اگرچه میتوانید اسرار اطلاعات بیشتری را در مورد غارها یا پیشآگاهیهایی در مورد چگونگی مرگ شخصیتها پیدا کنید.
انتخاب ها تقریباً به همان اندازه که همیشه بوده اند مکرر و تأثیرگذار هستند و در حالی که برخی از آن ها بلافاصله قابل توجه هستند، برخی دیگر مدتی طول می کشد تا هر شکلی تأثیر بگذارند. دیدن اینکه چگونه برخی از انتخابها میتوانند بعداً اهمیت پیدا کنند، مثل همیشه تأثیرگذار است، حتی اگر در منوی Bearings پیشنمایش شده باشند. چیزی که در مورد نحوه مدیریت بازی House of Ashes برای من جذابتر بود، رویدادهای سریع آن است، زیرا دیگر همیشه برای انجام ندادن برخی موارد مجازات مستقیم در نظر گرفته نمی شود.