در این مقاله به تغییراتی که ریمستر GTA: The Trilogy داشته است خواهیم پرداخت. عنوانی که نسخههای سوم، سن اندرس و وایس سیتی را در خود به همراه دارد.
موسیقی مدتهاست که بخش مهمی از سری Grand Theft Auto راکاستار بوده است. باریکنان در بازی ایستگاههای رادیویی زیادی در اختیار دارند که هر کدام دارای تعدادی موسیقی متن دارای جوز را پخش می کنند. در طول سالها، توسعهدهنده پول گزافی را صرف خرید مجوز برای این موسیقیهای متن کرده است. با این حال، با توجه به اینکه این قراردادها قبلاً منقضی شده اند ممکن است در نسخه ریسمتر شاهد آن ها نباشیم. با این حال این یک فرض است و ممکن است که راکستار مجوز استفاده از موسیقی ها را تمدید کند اما بعید به نظر می رسد.
با بهبود چشمگیر گرافیک بازی ها، بسیاری از موارد عجیب و غریب در چهره های بازی با مدل های به روز شده صورت برطرف شده است. البته، این یک تکامل طبیعی از مدلهای موجود در نسخه اصلی است اما با این وجود تغییرات فاحشی نسبت به مدلهای اصلی وجود دارد. در حالی که برخی از طرفداران تحت تاثیر این تغییرات قرار گرفته اند، برخی دیگر با انبوهی از میم ها و پست ها در سراسر اینترنت از کل ماجرا ابراز نارضایتی کرده اند.
تیراندازی هرگز یکی از قویترین بخش های Grand Theft Auto برای مدت طولانی در تاریخ این فرنچایز نبوده است. تیراندازی یک بخش حیاتی از مبارزات است اما در مقایسه با سایر جنبههای بازیها مانند رانندگی و کاوش در جهان، بازی با سلاح همیشه پایینتر از آن ها به نظر میرسد. دشمنان به ندرت به شلیک گلوله واکنش نشان میدهند و انیمیشن های تیراندازی در قسمت های اولیه زیبا نیست. در حالی که این مشکلی است که تا حد زیادی با Grand Theft Auto 5 به آن پرداخته شده است، به نظر می رسد که Rockstar تلاش می کند تا همان مشکلات را در سه گانه اصلی نیز برطرف کند.
بزرگترین تغییر GTA: The Trilogy – The Definitive Edition نسبت به نسخه اصلی البته در بخش گرافیک است. Rockstar از Unreal Engine 4 برای سازگاری با بازی برای پلتفرم های مدرن استفاده کرده است و بازی کاملاً خیره کننده به نظر می رسد. یک سیستم نورپردازی کاملاً جدید وجود دارد که انعکاس ها را جزئی تر و پویاتر از قبل کرده است. جلوههای بصری نیز با مواد بهتر و جزئیات بیشتر بهروزرسانی شدهاند و به بازیها ظاهر جدیدی میبخشد که به راحتی بین یک ریمستر معروف و یک بازسازی کامل قرار میگیرد.
جلوه های فواصل دور نیز بهبود یافته است، که یک بهبود بسیار مورد نیاز بود، زیرا نسخه های اصلی تنها می توانستند بخش کمی از دنیای بازی را ارائه دهند. همچنین جلوه های آب و هواه به روز شده و شاهد سایه های بسیار دقیق تر شاخ و برگ هستیم. همه این ها باعث شده تا دنیای بازی غنی تر شود و تجربهای عمیق تر را به مخاطبان منتقل کند.