در این مقاله نگاهی به عنوان Skull and Bones خواهیم داشت. بازی جدید کمپانی یوبیسافت که سال ۲۰۱۷ معرفی شد اما همچنان تاریخ عرضه مشخصی ندارد.
گاهی اوقات مهم نیست که بازی ها چقدر از لحاظ بصری زیبا برسند و یا چقدر المان هایی جذاب در تریلرهایشان داشته باشند. بازی ها ممکن است قبل از عرضه و حتی با وجود توسعه فراوان لغو شوند و طرفداران نتوانند آن را تجربه کنند. تقریباً هر شرکتی در طول تاریخ خود حداقل یک بازی از این دست داشته است. وقتی صحبت از Ubisoft می شود ، Skull and Bones فوراً به عنوان برجسته ترین نمونه اخیر یک پروژه امیدوار کننده به ذهن خطور می کند که نتوانسته از زمین استودیو خارج شود (همانطور بازی فراتر از خوب و بد ۲، اما آن یک داستان متفاوت است).
Skull and Bones که چندین سال پیش اعلام و معرفی شده بود به نظر می رسید که ای پی بزرگ بعدی Ubisoft باشد. با توجه به موفقیت باورنکردنی بخش های دریایی Assassin’s Creed 3 و Assassin’s Creed 4: Black Flag ، Ubisoft این کمپانی تصمیم گرفت که یک بازی را کاملاً معطوف به آن و همه آن چه که از بخش های دزدان دریایی آن ها نشان داده شده است، متمرکز کند و آن ها کاملاً نشان دادند که به بازی امیدوار کننده به نظر می رسد. اما بعداً تاخیرها و راه اندازی مجدد توسعه، Skull and Bones مانند همیشه دست نخورده باقی مانده است. اکنون، سال ها پس از اعلام اولیه آن، همه ما متعجب هستیم و نمی دانیم که چه اتفاقی برای آن افتاده است.
این سوال اغلب پرسیده می شود و فهمیدن دلیل آن آسان است، زیرا وقتی برای اولین بار از بازی رونمایی شد، آماده به نظر می رسید یا حداقل نزدیک به آماده شدن بود. اگر به نمایشگاه E3 2017 بازگردیم، این عنوان با فیلم های زیادی از گیم پلی بازی رونمایی شد که همانطور که همه ما می دانیم، این روزها به ندرت می توان بازی جدیدی را پیدا کرد که در معرفی اولیه این قدر ویدیو از گیم پلی به نمایش بگذارد. علاوه بر این، آن گیم پلی در واقع خوب به نظر می رسید. اندکی پس از آن ثبت نام های بتا نیز به صورت مستقیم آغاز شد و بازی برای انتشار فقط یک سال بعد برنامه ریزی شده بود و Ubisoft به وضوح به مفهوم بازی نیز اعتقاد داشت و بلافاصله ادعا کرد که آن ها به Skull and Bones به عنوان یک IP طولانی مدت نگاه می کنند و حتی چند سال بعد اعلام کرد که در حال کار بر روی یک اقتباس از نمایش تلویزیونی هستند.
با نگاه به گذشته شاید خنده دار باشد که بازی همچنان عرضه نشده است چه برسد به این که نمایش تلویزیونی آن را مشاهده کنیم. در ماه مه ۲۰۱۸ اولین تأخیر در جمجمه و استخوان ها رخ داد و Ubisoft تأیید کرد که به سال ۲۰۱۹ موکول شده است. یک سال بعد، بازی یک بار دیگر به تعویق افتاد، این بار تا سال ۲۰۲۰ ( همچنین ما در نمایشگاه E3 2018 نسخه نمایشی گیم پلی دیگری را مشاهده کردیم) و وقتی به سال ۲۰۲۰ رسیدیم اخبار و به روزرسانی ها شروع به خشک شدن کردند. درست زمانی که مردم فکر می کردند که آیا Skull and Bones در مرحله نهایی توسعه است، اوایل سال جاری ، Ubisoft تأیید کرد که هنوز در دست توسعه است و اکنون در سال مالی ۲۰۲۳ عرضه می شود، یعنی زمانی بین ۱ آوریل ۲۰۲۲ و ۳۱ مارس ۲۰۲۳ که زمان زیادی از حالا به نظر می رسد.
با نگاهی به این رشته طولانی تأخیرها و گزارش های مربوط به آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد، می توان ادعا کرد که بازی دارای چرخه توسعه بسیار آشفته ای است. در اوایل سال ۲۰۲۰ ، روزنامه نگار جیسون شریر گفت که توسعه Skull and Bones “چندین بار” دوباره راه اندازی شده است. حتی در اوایل سال ۲۰۱۸ ، زمانی که بازی قرار بود در ابتدا عرضه شود با ترک مدیر ارشد خلاقیت پروژه، ساخت بازی برای اولین بار ریبوت شد. در صورت باور کردن گزارش های بعدی، از آن زمان تا کنون، تعداد بیشتری راه اندازی مجدد انجام شده است.
در ژوئیه سال گذشته ، گزارشی توسط VGC ادعا کرد که در سال ۲۰۱۹ ، Skull and Bones یک بار دیگر راه اندازی شده است و بار دیگر سمت مدیر خلاقیت نیز دست از جاستین فارن به الیزابت پلن تغییر کرد که قبلاً در ۲۰۰۳ در بازی اسپلینترسل کار می کرده است. بر اساس این گزارش ، هدف از این راه اندازی مجدد، تغییر مجدد بازی به جای یک عنوان پولی، به عنوان یک مدل سرویس زنده بود. در ابتدا ، به عنوان یک بازی مشترک جهانی با پیچ و تاب PvP ، پس از راه اندازی مجدد، تصور می شد که Skull and Bones به دنبال ساخت یک هویت منحصر به فرد برای خود با تمرکز بر قصه گویی های زنده جامعه محور است. این اساساً توسط خود Pellen تأیید شد، که در اواخر سال ۲۰۲۰ توسعه بازی “با چشم انداز جدید” در حال پیشرفت بود.
شاید فکر کنید که ریبوت مجدد آخرین چیزی است که بازی به آن نیاز داشته باشد، اما ظاهرا این آخرین مورد راه اندازی مجدد بازی Skull and Bones نبود. اخیرا، اوایل سال جاری ، گزارشی از طرف Game Luster ادعا کرد که Skull and Bones مجدداً راه اندازی مجدد شده است و احتمالاً حتی در سال ۲۰۲۲ نیز عرضه نخواهد شد. البته مقایسه با Sea of Thieves، اجتناب ناپذیر بود و گزارشات مطمئناً گفته اند که این موضوع در توسعه مورد توجه قرار گرفته است. با گزارش VGC شایعه شد که بازی در جهتی شبیه Sea of Thieves در حال حرکت است و گزارش Game Luster بیان داشت که حتی استودیو دارد دید اول شخص را هنگام قایقرانی به بازی اضافه می کند و دید قبلی تغییر خواهد کرد.
در اوایل سال جاری ، مدیر مالی یوبی سافت Frédérick Duguet گفت که توسعه Skull and Bones در طی ۱۲ ماه گذشته بسیار خوب پیش رفته است، که نشان می دهد پس از آخرین راه اندازی مجدد آن، بازی در واقع موفق شده است به جهتی که می خواهد حرکت کند. در آن زمان، تیم توسعه در حال کار بر اساس آن بود. البته این اولین باری نبود که ادعا می شد پیشرفت بازی به خوبی پیش می رود، اما امید این است که پس از چندین بار راه اندازی مجدد، سرانجام Skull and Bones یک هویت برای خود رقم بزند.
در همین حال ، در استودیوی توسعه بازی یوبی سافت سنگاپور نیز آشفتگی دیگری به وجود آمده بود، گویی که تمام راه اندازی مجدد مداوم کافی نبود تا توسعه دهندگان (و کسانی که چشم به راه بازی هستند) را بیشتر از این عصبانی کند. قابل ذکر است ، در اواخر سال ۲۰۲۰ تأیید شد که Hugues Ricour ، که در آن زمان مدیرعامل استودیو بود، از سمت خود برکنار شد (البته هنوز در جاهای دیگر Ubisoft مشغول به کار بود). ریکور یکی از چندین کارمند یوبی سافت بود که به دلیل سو رفتار و آزار و اذیت از سمت خود برکنار شد.
البته سوال اصلی این است که به دنبال همه آن آشفتگی ها و راه اندازی مجدد و تأخیرهای توسعه ، Skull and Bones حتی به چه شکل خواهد بود؟ با خیال راحت می توانیم فرض کنیم که این محصول خدمات طولانی مدت ارائه خواهد داد و با توجه به موفقیت باورنکردنی Sea of Thieves ، احتمالاً تصور اینکه Skull and Bones نشانه های زیادی از بازی ذکر شده دریافت خواهد کرد نیز صحیح است. سوالات دیگری نیز وجود دارد که نیاز به پاسخ دارد به عنوان مثال ، با تغییر خط مشی Ubisoft برای تأکید بیشتر بر روی بازی های رایگان، آیا باید انتظار داشته باشیم Skull and Bones یک بازی رایگان باشد. با توجه به نوع بازی و روشی که یوبی سافت در نظر گرفته بعید نیست که این اتفاق بیفتد.
صادقانه بگویم، در این مرحله اطمینان از هر چیزی سخت است. حتی در زمان رونمایی از جمجمه و استخوان ها، کاملا آماده به نظر می رسید و ببینید که چگونه این اتفاق برایش افتاد. Ubisoft به وضوح به چشم انداز و ایده این بازی اعتقاد دارد و آن ها میلیون ها دلار برای آن هزینه کرده اند و حتی پس از تمام تلاش هایی که توسعه طولانی مدت و مشکلات دیگر برای آن رقم خورده است آن ها هنوز هم دست از آن برنداشته اند. باید از خود پرسید که آیا بازی در نهایت ارزش آن همه انتظار و دردسر را خواهد داشت که سرانجام پایان یابد؟ شاید باید صبر کنیم تا بالاخره بازی عرضه شود.