بازی جدید استودیوی آرکین به نظر می رسد که شباهت های زیادی با سری Dishonored داشته باشد. با ما و اطلاعات جدید بازی Deathloop همراه باشید.
نوابغ موجود در استودیوی Arkane با ساخت چندین بازی Dishonored و بازی موفق پری، نه تنها تحسین، بلکه اعتماد ما را نیز به دست آورده اند. اگر یک بازی جدید Arkane عرضه شود، باید به آن توجه داشته باشیم. به همین ترتیب، مدتی است که به Deathloop توجه کرده ایم و با نمایش اخیر آن در State of Play ، بازی همچنان هیجان انگیز ظاهر شد. در اینجا ، ما در مورد برخی از بزرگترین جزئیات جدیدی که در مورد بازی آموخته ایم صحبت خواهیم کرد.
ساختار حلقه زمان Deathloop چیزی است که ما در مورد آن آشنایی داریم، اما عملکرد آن دقیقاً چگونه است؟ در به روزرسانی وب سایت بتسدا پس از نمایش وضعیت بازی، کارگردان بازی دینگا باکابا جزئیاتی در مورد آن ارائه داد. هنگامی که از پرولوگ بازی عبور کردید، بازی کاملاً باز می شود و در هر یک از مناطق مختلف و چهار بار در روز، می توانید از هر کدام که بخواهید در هر زمان عبور کنید (هرچند فقط می توانید در هر حلقه یکبار از یک منطقه بازدید کنید). به عنوان مثال، اگر سلاح خاصی وجود داشته باشد که برای حلقه های آینده به آن نیاز دارید که فقط در پایان روز یافت می شود ، می توانید از آن عبور کرده و به آرسنال خود اضافه کنید. البته ما قبلاً می دانیم که تنوع زیادی نه تنها در مناطق مختلف بازی، بلکه در یک منطقه واحد در دوره های زمانی موجود نیز وجود دارد، این بدان معنی است که بازیکنان تشویق می شوند که به جستجو در مناطق ادامه دهند حتی اگر قبلاً آن را کاوش کرده اند.
المان های حلقه زمان همیشه جذاب است ، مهم نیست که چقدر معمولاً آن ها را می بینیم (و آن ها را جدیدا کمتر دیده ایم)، Deathloop کارهای جالب توجهی را با این کار انجام می دهد. به عنوان مثال ، همه در جزیره بلک ریف از نوع خاصی از فراموشی رنج می برند ، به این دلیل که هر بار که حلقه ریست می شو ، هر شخص از جمله شخصیت اصلی بازی یعنی کلت خاطرات خود را از دست می دهد. تنها کسی که از این امر مصون است جولیانا است و به زودی کلت شروع به حفظ خاطرات خود نیز می کند. این سوالات جالب توجهی را در رابطه با ویژگی های خاص این دو نفر ایجاد می کند و ما کنجکاو هستیم که بیشتر بدانیم.
اگر نگران هستید که تنظیم مجدد حلقه زمان در Deathloop به معنای از دست دادن پیشرفت شما باشد و هر بار باید از ابتدا شروع کنید، این کار را نکنید. Residuum قرار است بهترین دوست شما باشد. Residuum منبعی است که می توانید برای دائمی نگه داشتن ارتقاهایتان از آن استفاده کنید، به این معنی که می توانید آن را صرف اطمینان از حفظ سلاح ها ، توانایی ها یا به روزرسانی های مورد علاقه خود کنید. البته این یک منبع محدود است، به این معنی که شما باید مراقب نحوه مصرف آن باشید (اگرچه کشتن روسا ، معروف به Visionaries ، مقدار زیادی از آن را به شما می دهد)، اما این بدان معنی است که پیشرفت دائمی در بازی وجود دارد.
البته، این یک بازی Arkane بدون توانایی های دیوانه کننده نخواهد بود و به نظر می رسد Deathloop این موضوع را نیز پوشش داده است. در واقع توانایی های آن مانند ترکیبی جالب از چیزهای جدید و چیزهایی است که به نظر می رسد درست از Dishonored خارج شده اند. یکی از توانایی های جدید Reprise است که به شما امکان می دهد پس از مرگ بدون تنظیم مجدد حلقه ، زمان را عقب ببرید. فقط دو بار می توانید از این مورد استفاده کنید و جالب اینکه کلت تنها فردی است که به عقب می رود، بنابراین دشمنان در مورد اینکه قبلاً شما را کشته اند اظهارنظر می کنند وقتی فقط چند ثانیه بعد برگردید. همچنین Karnesis وجود دارد که به شما امکان می دهد دشمنان را مانند عروسک ها به اطراف پرتاب کنید و در نسخه نمایشی اخیر گیم پلی بازی کاملاً نشان داده شد. در همین حال ، توانایی های دیگر برای طرفداران Dishonored بسیار آشنا خواهد بود، مانند تلپورت از راه دور، که در واقع همان Blink است، یا Nexus، که به شما امکان می دهد دشمنان را به هم متصل کنید تا همه سرنوشت های آن ها، شبیه به Domino، به یکدیگر گره بخورد.
در بازی هشت Visionarie هستند که در سراسر جزیره Backreef پراکنده شده اند و هر یک ، همانطور که انتظار دارید ، پاداش های حیاتی هنگام مرگ، از توانایی های جدید برای ارتقا تا توانایی های جدید به شما می هند و البته مقادیر زیادی از Residuum ، دریافت می کنید که به شما امکان می دهد برای همیشه قفل موارد را باز کنید. Arkane می گوید که چندین بار کشتن آن ها می تواند بسیار مفید باشد و ما کنجکاو هستیم ببینیم که این امر چگونه در ساختار و روند پیشرفت بازی تأثیر دارد.
با توجه به سابقه Arkane ، جای تعجب نیست که Deathloop فقط یک تیرانداز خطی مستقیم نیست. چندین منطقه و مسیرهای انشعاب در هر منطقه وجود دارد و چندین روش برای تحقق هر هدف وجود دارد. بازی های Arkane همیشه ماهیت بسیار آزادی داشته و انتخاب بازیکن و آزادی را در جلو و مرکز همه چیز قرار داده اند. به طور قطع به نظر می رسد که Deathloop این روند را ادامه داده است و با توجه به ساختار اصلی تکرار حلقه های زمانی ، بازی ممکن است در نهایت این قدرت استودیو آرکین را بیش از آنچه انتظار داشت برجسته کند.
البته Deathloop در حال گرفتن الهاماتی بزرگ از بازی های Dishonored است، اما همچنین از غول های مخفی کاری دیگر نیز استفاده می کند. به عنوان مثال ، سایه هایی از Hitman در آن جا وجود دارد. به طور خاص ، سازندگان بازی توجه خود را به این نکته جلب کرده اند که NPC در سراسر دنیای بازی اغلب می توانند با یکدیگر مکالمه داشته باشند و شنود و گوش دادن به این مکالمات می تواند کاملاً مفید باشد زیرا ممکن است نکات و یا حتی اطلاعاتی را به شما بدهد در مورد مسیرهای پنهانی که می توانید طی کنید یا مورد جدیدی که می توانید ردیابی کنید که ممکن است مفید واقع شود.
همچنین به نظر می رسد که Deathloop دارای مکانیک هک است از آنچه که ما دیده ایم، احتمالاً قسمت اصلی بازی نخواهد بود و به نظر نمی رسد همچنین که یک مورد کوچک جداگانه یا مواردی از این دست باشد. چند بار در نسخه نمایشی اخیر گیم پلی ، ما دیدیم که کولت دستگاهی را بیرون می کشد و از آن برای هک کردن چیزها استفاده می کند. یک بار او یک برجک را هک کرد تا باعث شود دشمنان شلیک کنند و یک بار او یک چیز بزرگ فرستنده را برای جذب دشمن هک کرد و سپس آن را منفجر کرد.
کلت در Deathloop قهرمان داستان است ، اما جولیانا به همان اندازه در بازی مهم است. این واقعیت که او در برابر عوارض جانبی فراموشی حلقه ایمن است او را به عنوان شخصیت بسیار جالبی تبدیل می کند، در حالی که همچنین واضح است که او و کلت نیز سابقه مشترکی دارند که به نظر نمی رسد کلت به خاطر بسپارد. بدیهی است که برخی موارد جالب روایی به آن ها اشاره شده است، اما او همچنین یک عنصر مهم گیم پلی است. به عنوان مثال، جولیانا می تواند در بعضی مواقع ، تحت کنترل هوش مصنوعی یا بازیکن دیگری شروع به شکار شما کند. در آن زمان هشدار دریافت می کنید که این موضوع را به شما اطلاع می دهد. این ویژگی ها جالب است و ما کنجکاو هستیم که ببینیم این جنبه در بازی چقدر خوب اجرا می شود.
نکته جالبی که ممکن است در نمایش گیم پلی اخیر Deathloop مشاهده کرده باشید و استودیوی Arkane نیز به آن توجه کرده باشند ، نوشته های بر روی دیوار است که در مکان های مختلف بازی دیده می شود. کلمات نوشته شده بر روی دیوارها و بیلبوردها و آنچه واهید دید، به طور رمزگونه نکاتی درباره چیزهای مختلف ارائه می دهد. Arkane می گوید وقتی بازی می کنید این ها مهم خواهند بود و بازیکنان به این ها اعتماد خواهند کرد. این که قرار است دقیقاً چقدر مفید واقع شوند و چه نوع روایت قابل توجهی دارند فعلا مشخص نیست.