در این مقاله نگاهی به آینده سری Assassin’s Creed خواهیم انداخت. گل سرسبد فرنچایزهای کمپانی یوبیسافت که در این اواخر تغییرات زیادی به خود دیده است.
Assassin’s Creed تقریباً تا به امروز بزرگترین سری Ubisoft بوده است و با توجه به ارزش آن برای این شرکت ، ناگفته نماند که آن ها همیشه به فکر راهی برای اطمینان از رشد مداوم آن هستند ، به ویژه از منظر تجاری که از ضروریات این شرکت است و آنچه راجع به Ubisoft و کارهایی که با این سری کرده می خواهید بگویید، بگویید اما تاکنون این تصمیمات برای آن ها بسیار خوب عمل کرده است. در سال ۲۰۰۹ ، Assassin’s Creed 2 فرمول قبلی خود را بالا برد و یک ساختار جهان باز ایجاد کرد که برای مدت یک دهه توسط دیگران در صنعت ورد استفاده قرار می گرفت ، تا زمانی که Breath of the Wild ظاهر شد و ساختار جدید جهان باز دیگری را به طور کلی معرفی کرد.
وقتی آن فرمول برای سری شروع به کار کرد، Ubisoft دوباره به صفحه طراحی رفت و با Assassin’s Creed Origins بازگشت و این سری را به افق های جدید گسترش داد و آن را به یک عنوان RPG اکشن تبدیل کرد و یک بار دیگر فرمول جدیدی را برای مجموعه ایجاد کرد. این تغییر به نوبه خود، منجر به چشمگیرترین رشد تجاری و عملکرد Assassin’s Creed شد که این عنوان تاکنون دیده است. اکنون ، به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده است که این مجموعه یک بار دیگر تعریف و ابداع شود. به دنبال گزارش جیسون شرایر که در مورد این اختراع مجدد صحبت می کند و به روزرسانی بعدی Ubisoft به طور رسمی بسیاری از این جزئیات را تأیید می کند، اکنون یک ایده مبهم و کلی در مورد آنچه انتظار می رود داریم اما احساس عمومی این است که این، شاید بهترین تغییر ممکن برای این سری نباشد.
قبل از شروع به کار، بیایید به مواردی بپردازیم که بیشتر آن ها مطمئن هستیم. آن چه ما می دانیم این است که Ubisoft استودیوهای مونترال و کبک خود را گرد هم آورده است تا درمورد دوره بعدی این سری که به شکل یک مدل سرویس زنده در آمده ، همکاری کنند. این پروژه سرویس آنلاین زنده قرار است تجربه ای رو به رشد، در حال تحول و تغییر را در خود جای دهد که به طور منظم داستان های جدیدی را ارائه می کند که در چندین صحنه مختلف تنظیم شده اند و هرکدام با رنگ و روش منحصر به فرد خود، همه از طریق یک مرکز واحد، یکپارچه متصل می شوند. بستر نرم افزاری، که در روند اولیه توسعه خود، از آن به عنوان Assassin’s Creed Infinity یاد می شود. در این صورت می توان گفت که این عنوان اساساً نسخه فورتنایت Assassin’s Creed است. جالب توجه است که بدانید، گزارش ها حاکی از آن است که Grand Theft Auto 6 با نقشه ای در حال رشد و تغییر ، کار های مشابهی را انجام خواهد داد اما این بحث کاملاً متفاوتی است.
علاوه بر این، موارد دیگری نیز وجود دارد که در حال حاضر کمی به نوعی برروی هوا قرار دارند. به عنوان مثال ، Assassin’s Creed Infinity قرار است یک نسخه برتر باشد یا از یک مدل رایگان بودن برای بازی پیروی می کند؟ نه در مورد Ubisoft و نه در گزارش Schreier در این مورد صحبت نشده است، اما به نظر می رسد Ubisoft مصمم است که بر ادامه کار بازی های رایگان تأکید کند و البته یک بستر خدمات زنده نیز برای چنین مواردی مناسب است. همین چندی پیش، خودی Shpeshal_Nick پیشنهاد کرد که این بازی در واقع رایگان است و حتی به سبک Destiny نیز خواهد بود اما بازهم این هنوز تأیید نشده است.
در همین حال، مشخص نیست که Assassin’s Creed Infinity عناصر چند نفره ای را در اختیار شما قرار می دهد یا خیر. این یک سرویس زنده به معنای داشتنبخش چند نفره است ، اما طبق گفته شریر، با توجه به اینکه بازی در اوایل فرآیند توسعه است، در حال حاضر بسیاری از جزئیات مشخص نیست و ممکن است در ادامه تغییر پیدا کند. چیزی که مسلم است این است که Infinity به یک هاب تبدیل خواهد شد، پلتفرمی که شامل بسیاری از بازی ها و تنظیمات داستانی است که به آن اضافه می شوند، اما اینکه چگونه بخش چند نفره شکل بگیرد یا حتی شکل بگیرد، هنوز مشخص نیست.
اکنون ، از بین تمام این جزئیات ، برخی موارد در واقع دلگرم کننده هستند. این واقعیت که یوبی سافت تأیید کرده است که یوبی سافت مونترال و یوبی سافت کبک قرار است با هم روی یک چشم انداز مشترک و بسیار منسجم برای مجموعه کار کنند ، به عنوان مثال این نوع خدمات در مقیاس بزرگ آسان نیست (The Division متعلق به یوبی سافت گواه آن است) اما با وجود نیروهای مشترک استودیوهای مونترال و کبک در پشت آن، اینفینیتی برای بهتر شدن اوضاع تلاش بیشتری نیاز خواهد داشت و البته مونترال و کبک دو تاز بزرگترین سازندگان سری Assassin’s Creed هستند.
در حالی که مونترال از زمان آغاز تولید تا زمان Unity به طور انحصاری مسئولیت سریال را بر عهده داشت، از آن زمان به بعد ، این دو استودیو پیشتاز ورودی های جایگزین هستند، با توسعه سندیکا و ادیسه توسط کبک و Origins و Valhalla توسط مونترال در حالی که Rogue ، البته توسط Ubisoft Sofia ساخته شده است. بنابراین چشم انداز این دو استودیو که گام بزرگ بعدی رو به جلو برای مجموعه را هدایت می کنند ، حداقل روی کاغذ هوشمندانه به نظر می رسد.
در همین حال ، استعداد های تأیید شده برای جایگاه های رهبری این پروژه نیز درجه یک است. در سمت تولید این بازی، افرادی مانند Marc-Alexis Côté ، Etienne Allonier و Julien Laferrière در سمت های مدیریت معرفی شده اند و آن ها مدت هاست که با این سری بازی درگیر هستند. در همین حال، جاناتان دومونت و کلینت هاکینگ از کبک و مونترال به ترتیب به عنوان رهبران ارشد خلاقت پروژه نامگذاری شده اند و هر دو دارای سوابق چشمگیر هستند. Dumont مدیر جهانی Assassin’s Creed Syndicate و سپس مدیر ارشد خلاقیت در Odyssey بود، در حالی که Hocking مدیر ارشد خلاقیت بازی هایی مانند Splinter Cell: Chaos Theory و Watch Dogs: Legion بوده است.
درست است که مدتی است هواداران خواستار دید منسجم تری برای سری هستند و یوبی سافت آن را به عنوان یکی از دلایل این تغییر بنیادی ذکر کرده است اما بیشتر طرفداران سری به شما می گویند که اعضای یوبیسافت قصد دارند دید منسجم تری را به روشی اشتباه پیاده کنند. وقتی طرفداران این مجموعه می گویند که انسجام بیشتری می خواهند، آن ها در مورد داستان بزرگتر و گسترده سریال صحبت می کنند، که صادقانه بگویم، از زمان Assassin’s Creed 3 تاکنون یک وضعیت آشفته و عمدتا بدون جهت بوده است (حتی اگر از ابتدا شروع به بازگشت به مسیر درست کرده باشد) تقریباً هیچ کس برای رسیدن به این اهداف یک سرویس زنده Assassin’s Creed را که احتمالاً یک MMO-lite است، نمی خواهد. Ubisoft با تلاش برای ایجاد یک آینده طولانی مدت منسجم تر، به طور قطع کار های درستی انجام می دهد، اما آن ها این کار را همانطور که باید انجام نمی دهند.
با این وجود بزرگترین مشکل Assassin’s Creed Infinity این است که این پتانسیل می تواند باعث تشدید و دو برابر شدن بیشترین و بدترین و طاقت فرسا ترین تمایلات این مجموعه در سال های اخیر شود. شکایت در مورد طولانی بودن بازی، المان های بیش از حد در جهان باز و سیل محتوای تکراری که تقریباً ماهیت رویه ای دارند، با هر ورودی جدید در این سری بلندتر و بلندتر می شوند، اما به جای اینکه این جنبه ها را کاهش دهند، Ubisoft با یک مدل همراه خواهد شد که تقریباً روی این محتوای قابل تکرار ساخته شده است. داشتن یک بستر با ویژگی هایی که یوبیسافت در نظر دارد قطعا شامل مشکلات بالا خواهد بود و تعامل با بازیکن و حفظ آن را غیر ممکن می کند. چه کسی می داند، شاید Ubisoft راهی برای ایجاد این تعادل پیدا کند اما به نوعی و با توجه به سابقه یوبیسافت چندان قطعی نمی توان نظر داد.
در همین حال، همان طور که قبلاً ذکر شد، هنوز هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا این بازی قرار است چند نفره باشد یا یک بازی رایگان وجود ندارد اما اگر چنین باشد ، برای Assassin’s Creed چه معنایی دارد؟ آیا به دلیل رایگان بودن بازی بیشتر از هر بازی رایگان دیگر به موارد تزئینی و … واصل خواهد شد؟ اگر چند نفره باشد، به این معنی است که حساسیت های اصلی سریال تغییر می کند؟ Assassin’s Creed همیشه یک سریال فوق العاده روایت محور بوده است، بنابراین چگونه می تواند در یک سرویس زنده در حال اجرا و به طور بالقوه چند نفره کار کند؟ البته این احتمال وجود دارد که چند نفره فقط جنبه ای از این تجربه را داشته باشد.
در گذشته با بخش های چند نفره ای مانند رید ها، یا PvP مانند بازی های قدیمی Assassin’s Creed ، یا حتی مأموریت های کوآپ مشابه آنچه در یونیتی دیده، روبرو شده ایم و صادقانه بگویم، هر سه این موارد واقعاً هیجان انگیز به نظر می رسند اما اگر به کانون اصلی تجربه تبدیل شوند، اینطور نیست. داشتن چنین محتوای چندنفره بسیار عالی خواهد بود، اما مهمتر از همه، Assassin’s Creed باید هویت مبتنی بر روایت داستان خود را حفظ کند و به نظر می رسد یک مدل سرویس زنده با آن مغایرت داشته باشد و آن روایت همیشگی را نمی تواند در خود داشته باشد.
با این اوصاف، هنوز هم لازم به ذکر است که طی چند سال گذشته ، این مجموعه ، برای اهداف مختلف و شاید تمرین، از یک مدل سرویس زنده پیروی کرده است. Odyssey و Valhalla خصوصاً هر دو بازی های سرویس زنده هستند و با پشتیبانی مداوم و طولانی مدت پس از راه اندازی به صورت به روزرسانی، محتوای فصلی ، ویژگی ها و روش های جدید برای بازی ، کوست های رایگان و البته توسعه های بزرگ غیر رایگان یوبیسفات به نوعی در حال اجرای این پروژه بوده است. اگر این مدلی است که Ubisoft قصد دارد آن را برای این مجموعه ادامه دهد، فقط این بار برای یک پلتفرم واحد که با اضافه کاری رشد می کند و تکامل می یابد عالی به نظر می رسد. این صادقانه یک تحول معقول برای این مجموعه است (با فرض اینکه تمرکز خود را از محتوای تک نفره تغییر نمی دهد). اما دوباره، ما نمی دانیم که Infinity چگونه قرار است باشد.
من Assassin’s Creed Infinity را نمی کوبم، زیرا صادقانه بگویم ، ما هنوز اطلاعات کافی در مورد آن نداریم تا بتوان آن را نوشت. چیزی که تاکنون می دانیم خیلی دلگرم کننده به نظر نمی رسد و به نظر می رسد با کاری که این مجموعه باید به طور ایده آل انجام دهد مغایرت دارد اما با پروژه ای در اوایل توسعه و بسیار دور، شاید Ubisoft طرحی در نظر گرفته باشد که به طور همزمان از هویت سری محافظت می کند و آن را به سمت دوره اصلی بعدی خود پیش می برد. مطمئناً جالب خواهد بود که ببینید The Division Heartland هنگام عرضه در سال آینده چگونه ساختار یافته و چگونه کار می کند، زیرا این ممکن است ایده خوبی از انتظارات ما از Infinity به ما بدهد.
اگر اینفینیتی هابی باشد که به ارائه نوعی تجربه بازی Assassin’s Creed مبتنی بر روایت مبتنی بر بخش تک نفره ادامه دهد که چیزی است که انتظار می رود از این مجموعه دیده شود و اگر علاوه بر این به نوعی محتوای چندنفره شگفت آور خوب مجموعه نیز اضافه شده باشد که در گذشته دیده ایم، پس واقعاً ارزش این را دارد که منتظر آن باشید اما این سناریوی ایده آل است و چندین درس سخت در طول سال ها به ما آموخته است که وقتی صحبت از ایده “سرویس زنده” می شود، سناریوی ایده آل نیز کمترین سناریویی است که خواهیم دید.
با تأیید بروزرسانی جدید Assassin’s Creed Valhalla که در سال عرضه می شود و با تمرکز کامل Ubisoft Quebec و Montreal بر روی Infinity ، به نظر نمی رسد که یک بازی جدید Assassin’s Creed در این میان ارائه شود. بنابراین سری پس از مدت ها استراحت می کند و به خاطر مجموعه و میلیون ها طرفدار آن در سراسر جهان و خاطرات خوبی که از آن دارند ما واقعاً امیدواریم که ایده خوبی به نظر برسد حتی اگر در حال حاضر بر روی کاغذ اینگونه به نظر نرسد.