سری ترسناک بقا کمپانی Capcom بیش از هر زمان دیگری به روند خوب خود برگشته است و ما امیدواریم که نسخه اصلی بعدی، با بهبودهایی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد، این روند خوب را ادامه دهد.
Resident Evil 7 2017 فرانچایز افسانه ای Capcom را پس از چند سال سخت دوباره به زندگی بازگرداند و از آن زمان به بعد قدرت در این سری ادامه یافته است. در اوایل سال جاری ، Resident Evil Village باز هم یک بازی عالی دیگر ارائه داد، ترکیب وحشت و اکشن در یکی از بهترین تجربه های سری تا به امروز، و طرح داستانی را به روش های قابل توجهی به جلو برد، تا آنجا که احتمالاً قصد داریم برای مدت طولانی اثر آن را احساس کنیم. احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا ببینیم Resident Evil 9 (یا هر چیزی که Capcom انتخاب می کند تا آن را صدا کند)، عرضه شود و مانند همه طرفداران این مجموعه، ما به موارد مختلفی باید امیدوار باشیم.
بیایید با چیزهای واضح شروع کنیم. Resident Evil به عنوان یک مجموعه در برخی مواقع با اکشن زیاد مشکل داشته است. در حقیقت ، به دلیل آن تمایلات بیش از حد در Resident Evil 6 بود که این مجموعه مجبور شد به ریشه ها برگردد و خود را به همان روشی که برای Resident Evil 7 ساخته بود ، از نو اختراع کند. یکی فرض می کند که Capcom درس خود را با این کار آموخته است و قصد ندارد کارهای مشابهی را با نسخه های بعدی انجام دهد اما شما هرگز نمی دانید. بالاخره دهکده نسبت به RE7 نسبتاً اکشن مدارتر است. خوشبختانه، این عنوان هنوز هم اکشنی وحشتناک است (در اکثر موارد)، اما اکشن به اوج می رسد.
به راحتی می توان دید که کپکام با این نسخه بار دیگر به لبه اوج اکشن نزدیک شده است. اگر آن ها مرتباً اکشن سری خود را بالا ببرند ، همان کاری که با Resident Evil 5 و سپس ۶ انجام دادند، نتیجه این است که بار دیگر این سری ممکن است ضربه بخورد. امیدواریم در نسخه نهم کپکام از اشتباهات گذشته درس بگیرد و بتواند تعادلی بین اکشن و ترسناک ایجاد کند. تعادلی که همیشه ستون اصلی بازی های موفق این سری تاکنون بوده است.
با بالا رفتن اکشن در بازی ترس آن کم می شود. این همیشه در بازی های رزیدنت ایول وجود داشته است و حتی گاها دیده ایم با اینکه سطح اکشن قابل قبول است اما سطح ترس کم افت قابل توجهی به خود دیده است. به عنوان مثال Resident Evil Village را در نظر بگیرید. به غیر از خانه فوق العاده وحشتناک، این بازی دقیقاً همان چیزی نیست که شما “ترسناک” بدانید. مطمئناً ، وحشت می تواند بسیار درونی باشد، اما RE Village بیش از آنکه در واقع در تلاش برای ترساندن بازیکنانش باشد، بیشتر درگیر استرس دادن به بازیکن مانند بازی Resident Evil 4 بود. این را با چیزی مانند Resident Evil 7 ترسناک یا Resident Evil 2 که بی وقفه تنش دارد مقایسه کنید و می توان فهمید که چه چیزی از دست رفته است. همانطور که Village عالی بود، ما امیدواریم که Resident Evil 9 با تمرکز بیشتری نسبت به ترس و وحشت بازگردد.
این یکی کاملا ناامیدکننده است و موردی که هر طرفدار سری از آن نام می برد. Resident Evil تلاش کرده است تا از زمان کشته شدن آلبرت وسکر در RE5 ، آنتاگونیست های قانع کننده ای را پیدا کند که در آن وجود دارند، اما آنچه ناامیدکننده است این است که آن ها همه عناصر را برای معرفی مناسب یک گروه شرور جدید آماده کرده اند. Resident Evil 7 و گستردگی های آن زمینه را برای سازمان جنایتکارانه موسوم به The Connections فراهم کرد و با روشی که در آن داستان ها پیش می رفت کاملاً مشخص بود که این گروه قرار است در آینده ای نزدیک به کانون توجهات بپردازد و به تهدید بزرگ بعدی تبدیل شود.
سازمان کانکشن در یادداشت های Resident Evil Village ذکر شده است، اما تقریباً تمام چیزی است که دیده ایم. آن ها هنوز هم یک سازمان عملیاتی مخفی هستند که ما درباره آن ها بسیار کم می دانیم. ما جزئیات عمده جدیدی در مورد سازمان و رهبری آن به دست آوردیم ، اما این به گزارش Baker Incident Report منتقل شد، که اگر Deluxe Edition بازی را بخرید یا به صورت DLC به صورت جداگانه می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. بنابراین، درست همانطور که بعد از عرضه Resident Evil 7 گفتیم و اکنون که Village عرضه شده است می گوییم که می خواهیم مواردی بیشتری از The Connections را در بازی بعدی Resident Evil بینیم.
اینکه کدام شخصیت ها را باید بکشید یا نباید بکشید می تواند تعادل سختی برای هر نوع داستان و مدیومی باشد، به خصوص در یک مجموعه ترسناک طولانی مدت مانند این مجموعه که سال ها است در صنعت می درخشد. وقتی مخاطرات زیاد است و همه دنیا با هیولاهای ترسناک و خطناک پر شده اند، شما شخصیت هایی برای مردن و از دست دادن نیاز دارید، در غیر این صورت همه چیز تأثیر خود را از دست می دهد و دیگر این فضاهای ترسناک ممکن است چندان مخاطره آمیز به نظر نرسند. اما اگر خیلی زیاد بکشید، شخصیت های خوب خود را از دست می دهید.
Resident Evil به طور کلی این تعادل را به خوبی برقرار می کند، اما چند مورد بوده است که ما از دیدن مردن شخصیت های عالی پشیمان شده ایم. به عنوان مثال در Resident Evil 7 ، هر دو جک و لوکاس بیکر توانایی تبدیل شدن به شخصیت هایی ثابت را داشتند ، اما به سرعت کشته شدند. در همین حال، در Resident Evil Village ، امثال لیدی دیمیترسکو و کارل هایزنبرگ هر دو شخصیت های شرور جدید بسیار خوبی بودند، اما از وقایع بازی دوام نیاوردند. ما امیدواریم که Resident Evil 9 شخصیت های بسیار عالی را معرفی کند و سپس آنها را در اطراف خود برای مدتی نگه دارد.
Resident Evil Village با یک جهش زمانی قابل توجه به پایان می رسد و واقعاً بعید است که در بازی های آینده نادیده گرفته شود. چنین چیزی به راحتی نادیده گرفته نمی شود و به هر حال مشخص است که Capcom برخی از داستان های آینده را پی ریزی می کند. اما باز هم ، Resident Evil سابقه تنظیم رشته های جدید داستان و معرفی عناصر اصلی روایی و سپس رها کردن آن ها را دارد. با پیشرفتی به این بزرگی، انتظار داریم که داستان رزیدنت اویل ۹ روی رز و پرش زمان کاملاً متمرکز شود و ما علاقه مندیم ببینیم که پرش زمان چه تاثیری بر شخصیت های محبوب دیگر دارد ( کریس بیشتر از همه) و همچنین شاید رز فقط پیری را تسریع کرده است، در این صورت ممکن است خیلی پرش زمانی طولانی مدتی نداشته باشد.
هنگامی که Resident Evil Village به پایان می رسد ، Ethan Winters مرده است (احتمالاً هرگز با Resident Evil نمی توانید به طور قطع از مرگ یکی مطئن شوید)، و دخترش Rose در حال آماده شدن برای بازی در یک نقش اصلی است. در حقیقت ، این بازی در اینکه داستان قصد دارد روند رو به جلو او را مورد توجه قرار دهد بسیار با قطعیت نیست اما ما امیدواریم که او تنها وینتر هایی نباشد که مورد توجه قرار گیرند. میا از زمان معرفی بخش مهمی از داستان سریال بوده است و ما به طور جدی امیدواریم که بتوانیم تعداد بیشتری از او را ببینیم. در واقع ، او می تواند یک درام جالب با رز داشته باشد به ویژه با کینه ای که ممکن است نسبت به کریس پس از مرگ ایتان داشته باشد.
علاوه بر این، اگر The Connections قسمت مهمی از داستان در Resident Evil 9 باشد (و ما امیدواریم که به طور جدی باشند)، میا، به عنوان یک مامور سابق سازمان The Connections ، ممکن است بتواند به یک شخصیت فوق العاده جالبی تبدیل شود. در نهایت موجودی کیف به سبک تتریس یکی از موارد مهم اینونتوری در Resident Evil Village با الهام از RE4 بود و به اندازه کافی خوب اجرا شد اما برای Resident Evil 9 ، امیدواریم کپکام به سیستم موجودی عادی و جعبه اقلام برگردد. مدیریت موجودی یک قسمت مهم در هر بازی Resident Evil است، اما در Village ، واقعاً خیلی زیاد اتفاق نمی افتاد. خیلی پیش نمی آید که فضای خود را کم کنید. با Resident Evil 9 ، ما امیدوار به مدیریت دقیق تر موجودی هستیم.
این نکته شاید ساده به نظر برسد اما مدیریت اینونتوری و مجبور شدن به کاهش وسایل خود می تواند چالش بازی را بسیار بیشتر کند و باعث شود ترس بازی نیز در دقایقی بیشتر شود. این موردی است که در نسخه های قبل تر و کلاسیک تر مانند رزیدنت ایول ۴ به خوبی اجرا شده بود و امیدواریم کپکام این قسمت را نیز بهبود بدهد.