در این مقاله به اطلاعات جدید بازی Starfield خواهیم پرداخت. عنوان مورد انتظاری که به تازگی در رویداد E3 تریلر جدیدی دریافت کرده است.
دو سال پس از اعلام اولیه، سرانجام Bethesda Game Studios در مورد Starfield در رویداد E3 2021 اخیر Xbox تریلری از این بازی انحصاری مایکروسافت منتشر کرد. این اولین دنیای جدید استودیو در حدود ۲۵ سال گذشته است و به قلمرویی می پردازد که تاکنون کشف نشده است. در حالی که تصاویر پیش نمایش تریلر مربوط به مرحله آلفا بود اما در مورد دنیای بازی، فناوری، برخی از سیستم های آن و موارد دیگر اطلاعات زیادی کسب کردیم. بیایید نگاهی به چیزهای جدیدی که باید درباره Starfield بدانید بیاندازیم. در ادامه می توانید تریلر منتشر شده را مشاهده کنید.
با شروع نمایشگاه، Bethesda Game Studios یکبار برای همیشه تأیید کرد که Starfield فقط مختص Xbox Series X و S و PC با تاریخ انتشار ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ است. همچنین روز اول در Xbox Game Pass راه اندازی خواهد شد و این که آیا این شامل هر دو سیستم عامل PC و Xbox است، باید منتظر ماند. در هر صورت، اگر می خواهید RPG بزرگ بعدی Bethesda را تجربه کنید به یک کامپیوتر مناسب یا Xbox Series X / S نیاز خواهید داشت.
استارفیلد در ۳۰۰ سال اینده رخ می دهد و گروهی به نام Constellation وجود دارد که تاد هوارد توضیح می دهد که این نام جناحی است که وی آن را “آخرین گروه کاوشگران فضا” توصیف می کند. او در مصاحبه ای با تلگراف توضیحات گسترده ای در مورد هدف گروه در این جهان و از نظر مکانیک بازی ارائه می دهد. پیت هینز یکی از اعضای بتسدا ، در گفتگو با IGN ، در مورد فلسفه این فناوری بحث کرد. وی به سفینه فضایی ، نوشته ها و اشیای مختلف موجود در تریلر فاش شده و اینکه تیم توسعه دهنده می خواهند در عین حال اطمینان حاصل کنند که همه واقعی به نظر برسند، اشاره کرد.
همه آن دکمه ها و دستگیره ها، هر آنچه می بینید ، فکر شده و کاربردی است. تیم سازنده مطمئن شده تمامی تجهیزات از نمونه های واقعی الهام بگیرد. برخلاف برخی از تزئینات، چیزی که در تریلر می بینیم یک کابین خلبان واقعی است. این امر به تقویت این واقعیت کمک می کند که استارفیلد بیشتر یک تجربه منطقی و واقعی است.
صحبت از اسلحه، به طور خلاصه یکی از آنها را دیدیم که به نظر می رسد مانند یک تفنگ assault است و روی میز کشتی فضایی (با یک علامت تعجب چشمک زن) قرار گرفته است. هوارد همچنین گفت که لیزرهایی وجود خواهد داشت، لیزرهایی که می توانند در خلا شلیک شوند، اما مشخص نیست که چگونه در نهایت کار می کنند. سایر اشیا موجود در این تریلر شامل Explorer’s Watch است که بازیکن پس از پیوستن به صورت فلکی آن را دریافت می کند و یک ربات واکر که به راحتی در خارج از کشتی شما راه می رود. طرفداران در حال کشف موارد بیشتری هستند (مانند پوشه تعیین شده برای امگا یا پوستر ویولونیستی به نام آلیسا) اما در حال حاضر مهمترین آن ها چیزهایی هستند که پیشتر ذکر شد.
همچنین هوارد در ادامه تایید کرده که بازی دو زاویه دید اول شخص و سوم شخص را شامل می شود که البته اگر با بازی های این ناشر آشنا باشید به راحتی می توانستید این مورد را حدس بزنید و چیز غافلگیر کننده ای محسوب نمی شود. نکته دیگری که در پیش نمایش تریلر برجسته بود، متنی در پایین بود که روی آن “Alpha In-Game Footage، Creation Engine 2” نوشته شده بود. بعداً در توییتر بتسدا تأیید کرد که این یک موتور کاملاً جدید است و Starfield اولین عنوانی است که از آن استفاده می کند. جزئیات بیشتر ارائه نشده است اما تیم سال ها روی آن کار کرده است تا نسل بعدی اکتشاف را تأمین کند.
با وجود تمجید هایی که طی سالیان از بتسدا شده است اما گرافیک فالوت ۴ و نسخه ۷۶ چندان راضی کننده نبود و موردی بود که به آن انتقادهای زیادی شد به خصوص در نسخه ۷۶ که این انتقادها به اوج خود رسید. خوشبختانه به نظر می رسد در این بازی یعنی استارفیلد، گرافیک یکی از مهم ترین بخش های بازی محسوب می شود و قرار است شاهد جلوه های بصری جذاب و با کیفیتی باشیم.
صورت فلکی ممکن است جناح اصلی بازیکن در Starfield باشد، اما تنها مورد نیست. بسیاری دیگر نیز وجود دارند که بازیکن می تواند با مسیری که خود در جهان تراشیده است به آن ها ملحق شود. نژادهای بیگانه نیز وجود دارد هر چند هوارد جزئیاتی ارائه نمی دهد. با توجه به چگونگی اتصال آن ها به محیط واقع بینانه بازی، او به سادگی پاسخ داد: “راهی وجود دارد که ما به آن نزدیک شویم ، من تنها این را می گویم.”
شکایت دیگر عناوین قبلی بتسدا، به ویژه Fallout 4 ، این است که جنبه های نقش آفرینی خیلی عمیق نبوده اند. گزارش شده است که استارفیلد متفاوت خواهد بود. هاوارد فاش کرد که این بازی کمی سخت تر از بازی های نقش آفرینی است که پیش از این ما انجام داده ایم و با برخی “سیستم های شخصیت بسیار عالی” همراه است. این شامل امکان انتخاب پس زمینه داستانی آن ها می شود. به نظر می رسد قرار است شخصیت های یونیکی را در استارفیلد تجربه کنیم.
با همه این صحبت ها درباره جناح ها، اکتشافات و موارد دیگر ، Bethesda Game Studios واقعاً به انتخاب بازیکن تمایل دارد. بازیکن می تواند همان باشد که می خواهد باشد، به جایی که می خواهد برود و غیره. همراه با تجربه داستانی که بتسدا می خواهد تعریف کن ، موارد دیگری نیز برای کشف وجود دارد. هوارد همچنین نمی خواهد بازیکنان را مجبور کند و به آنها بگوید “X ، Y و Z” را در Starfield انجام دهند، در عوض امیدوار است که آنها مرزهای بازی را در کنند و تجربه ای عمیق داشته باشند.
The Elder Scrolls 5: Skyrim و Fallout 4 بزرگترین بازی هایی است که این استودیو ایجاد کرده است، به خصوص از نظر ارزش تجربه مجدد که یکی از عوامل مهم بازی های نقش آفرینی است. هر دوی آن ها از پفن بیس بزرگی تا به امروز لذت می برند، چه به دلیل تعداد زیادی از موارد برای کشف یا همه مودهایی که وجود دارد. پشتیبانی مد در استارفیلد هنوز یک رمز و راز است اما هوارد به بازیکنان اطمینان می دهد که بازی “بسیار بزرگ” است. او در ادامه می گوید :”مردم هنوز در حال بازی Skyrim هستند و ما از آن یاد گرفته ایم. ما وقت بیشتری را صرف ساختن استارفیلد کردیم تا مدت ها بازی شود ، اگر شما انتخاب کنید که می خواهید برای مدت زیادی بازی را تجربه کنید المان هایی در آن قرار داده شده تا از این قضیه اطمینان حاصل شود. البته، اگر فقط می خواهید ماجراهای اصلی داستان را به پایان برسانید و بازی را تمام کنید، این هم امکان پذیر است.”
کسانی که از موسیقی موجود در این تریلر لذت برده اند، از شنیدن این که آهنگساز بازی اینون زور است خوشحال خواهند شد. زور به خاطر کار در چندین عنوان با بتسدا مشهور است. او همچنین برای چندین عنوان معروف دیگر مانند Dragon Age: Origins Dragon Age 2 ، Outriders و Pathfinder: Kingmaker آهنگ سازی کرده است. بنابراین اگر هیچ چیز دیگری نیست که به آن مطمئن باشید ، می توانید اطمینان داشته باشید که موسیقی متن Starfield عالی خواهد بود.
[dideo id=”v/yt/qcbbwpBJuX8″]