استودیو ۳۴۳ Industries به تازگی جزئیات جدیدی از بازی جدید هیلو منتشر کرده است. در ادامه به ویژگیهای جدید بخش چندنفره Halo Infinite خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
استودیوی سازنده بازی کاملاً بر سفارشی سازی لوازم آرایشی در Halo Infinite تأکید دارد. به گفته مدیر طراحی، رایان پارادیس، این بازی “میلیون ها ترکیب سفارشی سازی” خواهد داشت. به طور خاص در مورد زره، طیف گسترده ای از گزینه ها، از پوشش زره تا نشان و جلوه های مختلف، در دسترس است، در حالی که زره را می توان در اجزای مختلف از جمله کلاه، شانه ها، دستکش و موارد دیگر نیز سفارشی کرد. انواع مختلف سایز بدن و صداها نیز می توانند به عنوان هوش مصنوعی شخصی انتخاب شوند که دارای شکل و شخصیت منحصر به فرد خود خواهد بود که نشانگرهای مختلفی را در بازی ارائه می دهند.
این فقط زره شما نیست که یک سری گزینه های سفارشی سازی در دسترس دارد. همچنین می توانید پوسته های مختلفی را برای سلاح ها و وسایل نقلیه انتظار داشته باشید. ۳۴۳ Industries همچنین تأیید می کند که بخش عمده ای از سفارشی سازی های بازی را می توان فقط از طریق گیم پلی در بازی باز کرد. اینکه درصد آن دقیقاً چند درصد است هنوز جزئیات داده نشده است، اما به طور قطع بازیکنان می توانند از لحاظ شخصی سازی امیدواری زیادی داشته باشند.
قلاب درون بازی، که در آن Grappleshot نامیده می شود، در سال گذشته در گیم پلی کمپین Halo Infinite فاش شد، اما عملکرد آن در حالت چند نفره دقیقاً چگونه است؟ در این مورد علاوه بر ایجاد تحرک در نقشه ها، به شما امکان می دهد اشیایی مانند اسلحه و اشیایی که به سمت بازیکنان دیگر پرتاب می شوند را به سمت خود بکشید. برخلاف کمپین، Grappleshot استفاده محدودی دارد، بنابراین نمی توانید اسپم کنید.
البته Grappleshot تنها تجهیزاتی نیست که در دسترس شما قرار خواهد گرفت. تجهیزات دیگری که تاکنون تأیید شده اند، Repulsor است که گلوله ها و موشک های ورودی را منعکس می کند. سنسور تهدید، که اهدافی را برای شما بدست می آورد و Drop Shield که درست مانند نام خود سپر انرژی را جلوی شما می اندازد و البته وسایلی که توسط شما ریخته می شود نیز توسط بازیکنان دیگر قابل برداشت و هر زمان که بخواهند از آن ها استفاده می شود. در همین حال، Overshield اکنون به عنوان یک آیتم در اینونتوری شما عمل می کند.
Halo Infinite بدیهی است که بیش از چند سلاح برای استفاده شما در اختیار خواهد گذاشت. تفنگ های جنگی، تپانچه پلاسما ، تفنگ های اسالت و نارنجک های پلاسما همه تأیید شده اند، در حالی که همچنین می توان انتظار برخی از سلاح های ناشناخته و جدید را نیز داشت. به عنوان مثال گیم پلی چند نفره که اخیراً به نمایش درآمد، یک کانن جدید پلاسما را معرفی کرد. در همین حال، اضعای استودیو نیز متأسفانه تأیید کرده اند که در حال حاضر، برنامه ای برای افزودن ویژگی استفاده از دوسلاح در دو دست به بازی در زمان راه اندازی وجود ندارد، اگرچه ممکن است این ویژگی در نسخه بعدی به آن اضافه شود.
وسایل نقلیه یکی از عناصر مهم تجربه چند نفره Halo هستند و بنابراین در Halo Infinite نیز وجود خواهند داشت. البته کلاسیک ها در حال بازگشت هستند و آسیب دیدگی وسایل نقلیه نیز تأیید شده است. بنابراین حمله به وسایل نقلیه با تاکتیکی بیشتر پاداش خواهد داشت. وسایل نقلیه و پاد های اسلحه توسط پلیکان در طول مسابقات رها خواهد شد، در حالی که یک سلاح جدید Razorback نیز تأیید شده است. اینکه دقیقاً چه تعداد وسایل نقلیه در این بازی قرار دارد، باید مشخص شود، اما جزئیات فاش شده تاکنون دلگرم کننده هستند.
Halo Infinite همچنین ربات هایی را اضافه می کند که تعداد کمی از بازیکنان از آن بسیار خوشحال خواهند شد. ربات ها به یک حالت جداگانه، به نام آکادمی، منتقل می شوند. آکادمی به همراه داشتن آموزش ها و تمرین های اسلحه برای سهولت ورود افراد تازه وارد، به شما امکان می دهد سطح مهارت ربات ها را نیز شخصی سازی کنید، بنابراین باید تجربه بسیار بهتری را ارائه دهد. علاوه بر این، آکادمی قرار است در یک نقشه جداگانه تنظیم شود. احتمالاً، به دلیل ماهیت رایگان بخش چند نفره استودیو سازنده بازی تصمیم گرفته اند با قرار دادن این بخش به بسیاری از افراد تازه وارد کمک کنند تا با سبک گیم پلی این سری آشنا شوند.
استودیوی سازنده بازی قبلا گفته بود که آن ها Halo Infinite را به عنوان سکویی می دانند که قصد دارند ساخت آن را ادامه دهند و تا یک دهه به آن محتوا اضافه کنند. بدیهی است که بخش چندنفره عامل اصلی این نوع رویکرد خواهد بود و اگرچه توسعه دهندگان هنوز به روزرسانی های خاصی در مورد پشتیبانی پس از عرضه ارائه نداده اند، آن ها گفته اند که قصد دارند تغییرات اساسی را بر اساس بازخورد بازیکنان ادامه دهند. آن ها همچنین نقشه های جدید، گزینه های سفارشی سازی، حالت ها و موارد بیشتر را به بازی در قالب فصل های جدید اضافه خواهند کرد.
اینکه چگونه یک بازی چندنفره درآمد کسب می کند، اغلب اولین چیزی است که مردم این روزها درباره آن فکر می کنند به خصوص وقتی آن بازی رایگان است. خوشبختانه به نظر می رسد استودیوی سازنده قرار است در این زمینه تصمیمات خوبی بگیرد. Halo Infinite قرار نیست هر نوع لوت باکس یا موارد شانسی و تصادفی داشته باشد و اگر چیزی را با پول واقعی خریداری کنید، می دانید دقیقاً چه چیزی دریافت خواهید کرد. در همین حال، البته تمام این خرید ها به لوازم آرایشی و تزئینی اختصاص خواهد یافت و تاثیری در عملکرد شما در گیم پلی نخواهد داشت.
اینکه Halo Infinite بتل پس خواهد داشت چیزی است که مدتی است معرفی شده است (صادقانه بگویم، کدام بازی چند نفره این روزها بتل پس ندارد؟). با این وجود استودیوی سازنده کارها را کمی متفاوت انجام می دهد. هر فصل، یک بتل پس جدید با چندین ردیف برای شما فراهم می کند، البته مهمتر از همه، در Halo Infinite ، بتل پس های قبلی منقضی نمی شوند. بتل پس ها از فصول قدیمی همیشه برای خرید در دسترس خواهند بود و بازیکنان می توانند انتخاب کنند که روی کدام بتل پس تمرکز کنند، این بدان معنی است که پیشرفت در این جا از قدرت بیشتری برخوردار است و گزینه های بیشتری در دسترس است.