در رویداد E3 امسال شاهد تریلر جدیدی از انحصاری جدید مایکروسافت بودیم. به همین مناسبت در این مقاله به تحلیل نمایش S.T.A.L.K.E.R. 2 در رویداد E3 2021 خواهیم پرداخت.
استاکر سری بازی های شوتر اول شخص است که از سال ۲۰۰۷ به عرصه بازی های ویدئویی وارد شد و برروی پی سی عرضه شد. این بازی در نهایت در حالی که در مقایسه با بسیاری از بازی های معاصر خود قرار داشت، به دلیل اتمسفر منحصر به فرد و مفاهیم جالب مانند فضایی تاریک و ترکیبی از هیولاهای وحشتناک و مکان های شبح وار با مکانیک های گیم پلی بازی های شوتر اول شخص نسبتاً قدیمی، در مقایسه با بسیاری از عناوین معاصر خود متفاوت به نظر می رسید.
بازی در نهایت از نظر منتقدان به دلیل تفاوت هایی که ذکر شد عالی عمل کرد اما همچنین به دلیل مشکلات فنی فراوان از باگ گرفته تا گلیچ و غیره نتوانست آن طور که باید اسم و رسمی برای خود به وجود آورد. شاید به همین دلیل بود که این سری پس از ده سال قرار است بازگردد و در این مدت خبری از آن نبود. بیشتر ای پی های که به مدت طولانی نسخه جدیدی از آن ها ساخته نمی شود دیگر بازنخواهند گشت اما در مورد استاکر قضیه متفاوت است.
اگر بخواهیم در مورد محیط بازی صحبت کنیم در نگاه اول شاهد دشت های نابود شده، ساختمان های متروکه و فضایی خفقان آور هستیم که با زیبایی هر چه تمام تر طراحی شده است. از منطر فنی نیز شاهد طراحی های واقع گرایانه محیط هستیم و همه چیز در بهترین سطح خود قرار دارد تا با داستانی زیبا همراه شود تا تاثیرگذاری شان بیشتر از قبل شود. سایه ها و نورپردازی به صورت کلی ظریف و پویا هستند و مدل سازی کاراکتر ها به خوبی و با جزئیات قابل توجه انجام شده است.
لحظات مختلفی وجود دارد که شخصیت های غیرقابل بازی در حال مکالمه با قهرمان اصلی هستند و همه آنها عالی به نظر می رسند. حرکات دهان نرم است و به نظر می رسد بسیاری از نکات انیمیشن در آن رعایت شده است. گفت و گو ها با انیمیشن های لب و دهن به خوبی هماهنگ است و مانند بسیاری از بازی ها شاهد حرکات رباتیک مانند در خارج از کات سین ها نیستیم.
این ممکن است یک چیز کوچک به نظر برسد و شاید هم باشد، اما داشتن انیمیشن های واقعی در رابطه با NPC کاملاً می تواند به شما کمک کند تا در هماهنگی با شخصیت ها و کارهایی که انجام می دهند حس بهتری داشته باشید که البته جذابیت بیشتری در تجربه کلی شما ایجاد می کند. سلاح های نمایش داده شده نیز بسیار جذاب کار شده بودند و انیمیشن های انفجار و تخریب محیط به صورت کاملا عالی ایجاد شده اند. ترکیب این جلوه های بصری در صحنه های شلوغ احتمالا صحنه هایی جذاب را خلق خواهند کرد. طراحی هیولاها نیز خوب کار شده و به نظر می رسد از این لحاظ نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.
مطمئنا موارد بیشتری برای بررسی وجود خواهد داشت اما نمایش های بیشتری نیاز خواهد بود. با توجه به چیزی که تاکنون دیده ایم به نظر می رسد این سری که برای مدتی طولانی در خفا به سر می برد قرار است طلوعی با شکوه داشته باشد. حداقل با توجه به تریلرهای منتشر شده تاکنون می توان از بخش فنی رضایت داشت و محصول نهایی قطعا با گرافیکی فوق العاده و نسل نهمی عرضه می شود اما در نهایت باید صبر کرد و دید که بقیه بخش ها به چه شکل خواهند بود.