در این مقاله به بررسی بازی Necromunda: Hired Gun خواهیم پرداخت. اثر اکشن و تیراندازی اول شخص استودیوی Streum On Studio که به تازگی منتشر شده است.
اگر تا به حال تمایل ویژه ای به این احساس کرده اید که ببینید اگر سبک گیم پلی Bulletstorm با جهان Warhammer تلاقی کند چه اتفاقی می افتد، پس می خواهم بگویم که شما با Necromunda: Hired Gun در راستای رسیدن به این تمایل هستید. این بازی در مورد الهاماتش کاملاً واضح است و دیدی کاملاً ساده و قابل تحسین نسبت به تیرانداز اول شخص پرانرژی و خونسردی دارد که می خواهد باشد. ما بسیاری از بازی های اکشن مستقیم را از دنیای Warhammer ندیده ایم، بنابراین خوب است که شاهد یک افزایش این نوع بازی ها باشیم.
اگرچه من طوری رفتار نخواهم کرد که انگار از وقت خود در این بازی لذت نبرده ام، اما توصیه می کنم در بازی با گیم پلی بالاتر از حد متوسط، طراحی مراحل نه چندان متناسب و یک لیست دشمن که به ندرت از شخصیت های متنوع و بسیار عجیب و غریب بی نظیر جهان وار همر بهره می برد روبرو خواهید شد. دنیای زیرزمینی صنعتی و عظیم Warhammer’s Hive City هر بار با احساس زیبایی قراضه گونه اش به حواس شما با پیچ و مهره اش حمله می کند و تجربه ای لذت بخش است. مرز بین ارگانیک و ماشین بودن به طور مداوم محو می شود، با شخصیت هایی با پوسته های کاملا رباتیک که به سختی زمزمه انسانیت در آنه ا باقی مانده است.
فقط قدم زدن در قطب Necromunda است کافی است تا به شما همه چیزهایی که باید در مورد اینکه Streum On Studio چقدر رسالت تحقق این دنیای آشفته و آشفته را جدی می گیرد بدانید، نشان دهد. تیم سازنده با ایجاد احساسی متمایز در هر یک از مراحل و شخصیت های بازی، کار برجسته ای انجام داده است. با همه این ها اما با عنوانی روبرو می شوید که گیم پلی آن بالاتر از حدی متوسط، شخصی سازی تجهیزات خوب، داستانی جذاب روبرو می شوید که پتانسیل های فراوانی داشته است.
با این حال ، درست مثل دنیای Warhammer ، همه چیزها عالی نخواهند بود. خیلی زود بعد از اینکه متوجه شدید همه چیز چقدر خوب تحقق یافته و طراحی شده است، بدون شک متوجه بسیاری از موارد فنی می شوید که ظاهراً بی پایان هستند. به نظر می رسد که نرخ فریم اغلب ۳۰ در ثانیه هدف را قرار می دهد، اما اغلب و به طور ناگهانی، با شروع بازی به یک رقمی سقوط می کند و گاهی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی این اتفاق می افتد. در مواقعی دیگر، ممکن است در طی اکشن های سنگین پایدار باشد اما به صورت کلی مشکلات فنی زیادی دارد که قابل قبول نیست.
با توجه به اینکه جلوه های بصری بصورت کلی خوب هستند، مطمئناً می توانم درک کنم که بیش از ۳۰ فریم در ثانیه را از این بازی در PS4 Pro کسب نکرده ام، اما هیچ بهانه ای برای اجرای ضعیف این مسئله وجود ندارد. بازی در انیمیشن ها بسیار ضعیف نیز کار شده و بعضا ممکن است ندانید که چه اتفاقی در حال افتادن است. بعضا حتی بعضی از موارد محیطی و دشمنان غیب می شوند که نشان از کیفیت پایین موارد فنی بازی است که حتی در حد یک بازی متوسط نیز عمل نمی کند. بنابراین با همه این موارد باید دید که بقیه زمینه های بازی در ه سطحی قرار دارند و آیا ارزش بازی کردن را دارا است یا خیر.
در هسته اصلی آن، شما یک تیرانداز اول شخص خطی تهاجمی و پر جنب و جوش را دارید که به شدت به توانایی آن برای حیات بخشیدن به جهان Warhammer متمایل است، دقیقاً مانند آخرین بازی Death Wing در Streum On Studio. سلاح ها متنوع هستند و مهم تر از همه شخصی سازی بالایی دارند و گاها ترکیباتی خنده دار نیز به وجود می آید که در نوع خود جالب است. البته موسیقی متن بازی مهیج و غنی است که با انبوهی از موسیقی های عالی هارد راک و متال همراه است که به خوبی متناسب با بازی است و هیجان را به خوبی به شما منتقل می کند.
دشمنان بازی متنوع هستند اما این تنوع در سطح بالایی قرار ندارد. این قضیه از جائی بدتر می شود که می دانیم جهان وار همر تعداد قابل توجهی موجودات متنوع دارد که می توانستند در بازی به کار گرفته شوند. هوش مصنوعی دشمنان نیز در سطح خوبی قرار دارد اما همراهان شما چندان تفاوتی در گیم پلی ایجاد نمی کنند و انگار تمام کارها را شما و سگ رباتیکتان انجام می دهید. این مشکلات ریز هستند اما وقتی با بقیه مشکلات فنی همراه می شوند تجربه بازی را برای بسیاری دشوار می کنند.
بازی در بخش گیم پلی به صورت کلی برای دوستداران اکشنی خونین جذاب به نظر می رسد و با وجود بخش های خوبی نظیر موسیقی و شخصی سازی عمیق، باز هم به دلیل مشکلات فنی فراوان در بخش های فنی باعث شده تا تجربه آن به همه پیشنهاد نشود.