با توجه به این که اینسامنیاک گیمز به خدمت سونی در آمده است و در آینده قرار است برای پلی استیشن ۵ بازی بسازد، در این مقاله به بررسی امکان ساخت بازی Sunset Overdrive 2 خواهیم پرداخت.
گزینه های مختلفی جلوی روی این استودیو برای اسخت بازی وجود دارد. هرچند که نسخه جدیدی از رچت و کلنک در راه است و نسخه جدید اسپایدرمن نیز قطعا در دستور ساخت قرار دارد چرا که بازی هایی از این فرنچایز ها همیشه از فروش خوبی برخوردار خواهند بود. با این حال، بسیاری از زمینه های سرگرمکننده دیگر برای هدایت استعداد Insomniac در سال های آینده وجود دارد که می تواند سودهای زیادی را برای موفقیت در استودیو و داشتن تجربه های متنوع و طولانی مدت برای بازیکنان به دستآورد.
یکی از مسیرهای بالقوه ای که بسیاری از آن اظهار امید کرده اند بازگشت Insomniac به Sunset Overdrive است. Sunset Overdrive انحصاری Xbox One بود، اما Insomniac ، همانطور که در آوریل گذشته در توییتر اعلام کرده هنوز صاحب اصلی این ای پی است. با توجه به این که نسخه اول بازی به این راحتی ها نمی تواند به کنسول پلی استیشن بیاید آیا زمان آن رسیده است که Insomniac از اکوسیستم PlayStation با Sunset Overdrive 2 بهرهمند شود؟
به خاطر داشته باشید، در حالی که Insomniac به خوبی می تواند Sunset Overdrive 2 را بسازد و آن را در PlayStation عرضه کند ، اما مواردی را نیز باید در نظر گرفت. برای مبتدیان ، اینسامنیاک هر توسعه دهنده ای نیست که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم، این توسعه دهنده ای است که پشت چندین IP محبوب قرار دارد و مدتها است اکوسیستم PlayStation را تعریف کرده است. از بازی هایی نظیر Disruptor و Spyro در PS1 ، به بازی های Ratchet و Clank و Resistance ، و البته اکنون با بازی های پرفروش Spider-Man ، توسعه دهنده سابقه ای کاملاً بی عیب و نقص در تولید بازی های خارق العاده دارد.
با توجه به این موضوع ، آیا واقعاً یک دنباله Sunset Overdrive مانند فصل شایسته دیگری در سفرشان احساس می شود؟ آیا واقعاً با توجه به احساس موفقیت در بازی Spider-Man و Ratchet and Clank: Rift ، ساخت دنباله سانست اوردرایو استفاده منطقی از یکی از برجستهترین توسعه دهندگان بازی است؟ من خیلی مطمئن نیستم.
Sunset Overdrive یک بازی جالب است. در این شکی نیست اما در مقایسه با تقاضای بیشتری که برای Ratchet ، Spider-Man and clank بیشتر و حتی به طور کلی IP کاملاً جدید جود دارد، به نظر نمی رسد حمایت زیادی از دنباله انحصاری Xbox One در بین طرفداران PlayStation وجود داشته باشد. مطمئناً ، می توانید نمونه هایی از افراد را که اینجا و آنجا درخواست می کنند ، پیدا کنید ، اما اگر این استانداردی برای توجیه وجود بازی ها باشد ، همه چیز توجیه می شود زیرا اگر در فضای آنلاین به دنبال آن باشید ، می توانید نمونه هایی از تقاضا برای هر چیزی را پیدا کنید.
در هر صورت واقعیت این است که به نظر نمی رسد تا جایی که من فکر می کنم، اشتیاق زیادی برای دنباله سانست وجود داشته باشد ، به خصوص در میان طرفداران PlayStation که به طور کلی برای دنباله ای برای چیزهای آشنا تر مانند بازی های رزیستنس بیشتر هیجان زده می شوند ، یا به معنای واقعی کلمه دنباله هر بازی دیگری است استودیو روی آن کار کرده است. در واقع یک پورت Sunset Overdrive از ایکس باکس به پلی استیشن احتمالاً ابتدا منطقی تر خواهد بود ، زیرا اکثر گیمرهای پلی استیشن حتی نسخه اصلی را بازی نکرده اند.
با وجود اینکه نسخه اصلی ظاهراً در Xbox گیر کرده است ، دنباله آن برای PlayStation کمی عجیب به نظر می رسد. مسلماً ، نمونه هایی از بازی های دنباله دار در سیستم های دیگر وجود دارد و برخی از این مثال ها برای همه طرف های درگیر نسبتاً خوب کار کرده اند ، اما به ندرت در طولانی مدت به نفع آن ها بوده است. نیاز به طرفدارانی که برای تجربه نسخه دوم از بازی ای که آن را دوست داشته اند برروی پلتفرمی متفاوت حاضر شوند تا آن سخت افزار جایگزین را خریداری کنند تا حدودی سخت به نظر می رسد حتی اگر دنباله موفق ظاهر شود.
اگر طرفداران پلی استیشن که هرگز صاحب Xbox One نبودi hkn، ناگهان متوجه شوند که به دلیل دنباله چقدر از Sunset Overdrive لذت می برند ، اما بدون استفاده از دستگاه کاملاً متفاوتی نمی توانند برگردند و نسخه اصلی را بازی کنند ، ممکن است به فروش آن دنباله صدمه ای نزند. به خودی خود ، اما این احتمال وجود دارد که سقفی برای میزان علاقه مندی طرفداران این بازی در پلی استیشن ایجاد کند ، با توجه به اینکه بازی اصلی احتمالاً دردسر هایی برای تجربه دارد و اگر این موضوع را با هم مرتبط کنید (من قبلاً در مورد تقاضا برای سایر بازی های Insomniac در بالاتر صحبت کردم)، Sunset Overdrive 2 برای PS5 ایده فوقالعاده جذابی به نظر نمی رسد.
با این حال موارد متفاوتی وجود دارد که لازم به ذکر است. هیچ شکی نیست که تعداد زیادی از گیمرهای PlayStation وجود دارند که به Sunset Overdrive ابراز علاقه می کنند و تصدیق می کنند که اگر این بازی روی کنسول انتخابی خود منتشر می شد ، مطمئناً آن را بازی می کردند و هیچ بحثی درباره مثبت بودن واکنش های جهانی که این بازی با آن روبرو شد، وجود ندارد. در هر صورت این یکی از بهترین بازی های Xbox One بود. اگر چه این بازی، دیگر عناوین استودیو را تحت الشعاع قرار نداد اما تا حدودی توانست به سطح قابل قبول و خوبی برسد.
با این وجود کاملا منطقی است که تصور کنیم با پشتیبانی سونی ، دنباله به راحتی می تواند به همان خوبی باشد ، اگر بهتر از آن نباشد. بنابراین حتی اگر اکثر طرفداران Insomniac احتمالاً ترجیح می دهند امروز بازی دیگری از استودیو ببینند ، هیچ تضمینی وجود ندارد که فردا با رویکرد درست و بازاریابی مناسب ذهنیت آن ها تغییر کند. اگر کاملاً درست کار شود ، حتی می تواند این بازی را تبدیل به یک سری موفق کند.
با همه این نکات هنوز هم ساخت دنباله ای از بازی که نسخه اصلی آن برروی پلتفرم دیگری است، مانند راه رفتن برروی پلی نازک برای هر استودیویی است که شاید ریسک و خطر آن بیشتر از پاداش آن باشد با توجه به این که ساخت بازی AAA روز به روز خرج و مخارج بیشتری را می طلبد. اگر این شکاف به نوعی با انتشار رسمی بازی اصلی پلی استیشن برطرف شود ، بهترین راه حل این مسئله خواهد بود. طبیعتا یک نسخه پورت شده از قسمت اول می تواند علاقه گیمر ها را بسنجد و آن وقت تصمیم گیری در مورد نسخه دوم بهتر می تواند انجام گیرد.
صرف نظر از نتیجه اما پلی استیشن ۵ در هر صورت می تواند یک پلتفرم مناسب برای قسمت دوم بازی باشد. این روزها که استودیوی سونی بازی های اکشن و ماجراجویی سوم شخص را با مشتقات بیشتری همراه کرده است و احتمال اینکه این رویه محافظه کارانه یک روز آن ها را گاز بگیرد به آهستگی در حال رشد است، چیزی همانقدر خیال انگیز مانند Sunset Overdrive می تواند به عنوان یک گزینه عالی برای تنوع باشد. جذابیت دنباله Sunset Overdrive مطمئناً وجود دارد و بدون شک افراد دیگری به آن علاقه مند هستند.
در نهایت با توجه به رویه سونی در سالیان گذشته بعید به نظر می رسد که در آینده ای نزدیک شاهد نسخه جدیدی از این آی پی باشیم.