زاخار بوچاروف، مدیر روابط عمومی GSC Game World اخیرا با گیمینگ بولت در مورد جهان، اتمسفر، داستان و مواردی دیگری در رابطه با بازی آخرالزمانی و مورد انتظار Stalker 2 صحبت کرده است. با ما و مصاحبه با سازندگان S.T.A.L.K.E.R. 2 همراه باشید.
با توجه به نمایش ها و جزئیاتی که تاکنون از بازی Stalker 2 منتشر شده است، به نظر می رسد که این عنوان آخرالزمانی و بقا محور قرار است از لحاظ اتمسفر، المان های بقا و … همان چیزی باشد که طرفداران نسخه اول برای مدتی طولانی منتظر آن بوده اند که با توجه به مدت طولانی پروسه ساخت، انتظارات به جایی است. در ادامه مصاحبه این استودیو در رابطه با بازی آورده شده است.
از زمان معرفی اولیه بازی حدودا یک دهه می گذرد و در این مدت شاهد تاخیرهای مختلف و حتی کنسل شدن روند ساخت بازی بوده ایم. چه احساسی دارد که بالاخره روی بازی کار می کنید و یک قدم به پایان رساندن آن نزدیک ترید؟
بله ، طولانی مدت بوده است. صادقانه بگویم، تقریباً همان چیز همیشگی است. ساخت بهترین بازی ممکن با زمان و منابعی که در اختیار دارید.
آیا چشم انداز بازی نسبت به چگونگی شروع بازی در آن سال ها بسیار تغییر کرده است؟ من تصور می کنم که دسترسی به فناوری بهتر به عنوان توسعه دهندگان به معنای بهتر شدن پروسه ساخت بازی نسبت به معرفی های اولیه خواهد بود.
توسعه بازی از ابتدا شروع شده است. به نوعی می توان گفت که بازی Stalker 2 هیچ ارتباطی با نسخه های معرفی شده در سالیان دور نخواهد داشت.
با توجه به اهمیت نسخه اول و احترامی که بسیاری برای آن قائل هستند آیا در پروسه ساخت فشاری برروی شما وجود دارد که دنباله را از لحاظ کیفی به سطح بازی نخست برسانید و یا حتی بازی بهتری را تحویل صنعت ویدئو گیم دهید؟
بله. غیر ممکن است که قصد ساخت عنوانی جدید از یک سری محبوب داشته باشید و در این راه احساس فشاری نداشته باشید. استودیوی ما هم همانند هر استودیوی دیگری در تلاش است تا نسخه بهتری از بازی قبلی را در اختیار مخاطبان قرار دهد و به نظرم این تنها راه پیشرفت در این مسیر محسوب می شود. با Stalker 2 ما روز به روز به تلاش خود ادامه می دهیم.
با توجه به این که در جزئیات منتشر شده در گذشته بیان شده که این بازی دارای داستانی چندلایه خواهد بود و اعمال بازیکنان در آن تاثیر گذار خواهد بود، این عمل چگونه در بازی تاثیر خود را می گذارد؟
بدون اینکه فعلاً خیلی چیز زیادی بگوییم، بگذارید اینطور بگویم: دیدن همه داستان بازی در یک دور بازی کردن غیر ممکن است. بازیکن برای دیدن تمام محتوای داستان به چندین بار تمام کردن این عنوان نیازمند است.
در مورد المان های این بخش چه می توانید به ما بگویید؟ آیا طیف وسیعی از گزینه ها در زمینه مقابله با هر شرایطی به بازیکنان ارائه می شود؟
S.T.A.L.K.E.R. 2 (و همچنین مجموعه به طور کلی) در مورد کوچک بودن و تقریبا ناتوان بودن در شرایط کاملاً استرس زا و خطرناک است. مبارزه با مرگ هر ثانیه، دانستن اینکه اگر بمیرید، Zone حتی متوجه آن نمی شود و هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. عناصر غوطه وری در S.T.A.L.K.E.R. 2 در مورد ایجاد احساس شما به شیوه ای که ذکر شد است.
اتمسفر و وحشت به وضوح تأکید زیادی در این بازی دارند، چیزی که بدون شک طرفداران سری از آن خوشحال خواهند شد. هر چند این موارد می تواند موارد بسیار ذهنی باشد، بنابراین چگونه شما به عنوان توسعه دهندگان اطمینان حاصل می کنید که در آن المان ها به سطح قابل قبولی برسند؟
با سه بازی در این مجموعه، ما فکر می کنیم که دیدگاه خوبی در مورد آنچه بازیکنان دوست دارند و انتظار دارند، داریم. همچنین ، تیم اصلی در کیف و اوکراین مستقر است و ما هر دو ماه یکبار از منطقه های محدودشده بازدید می کنیم به منظور مورادفنی و الهام گرفتن از این مناطق. بنابراین می توان گفت ترکیبی از تجربه موجود در بازی های قبلی و موارد جدید است. کل موضوع بسیار قدرتمند کار شده و در عین حال بسیار ظریف است که توصیف آن با کلمات واقعاً دشوار است. مطمئن باشید تقریباً برای همه متفاوت است. اما احتمالاً این همان اتمسفری است که مردم درباره آن صحبت می کنند.
شما با بازی Stalker 2 نوید یک عنوان جهان باز را داده اید. در این زمینه که به مواردی مانند اندازه ، طرح و تنوع مربوط می شود ، بازیکنان چه انتظاری باید داشته باشند؟ آیا فکر می کنید وقتی یک بازی در یک فضای بزرگ جهان باز ساخته می شو ، حفظ سطح ثابت وحشت و جوسازی دشوارتر می شود؟
قطعا حفظ انگیزه یک بازیکن برای ادامه دادن یک بازی جهان باز دشوار است. S.T.A.L.K.E.R. 2 بیشتر در مورد داستان جدیدی است و ما نمی توانیم آن را بدون یک طراحی جهان باز تعریف کنیم. بازیکن باید مقیاس و نتایج تصمیمات خود را احساس کند. این یک راه طولانی است بنابراین می تواند تأثیر بگذارد. یک سفر بزرگ با تصمیمات و نتایج خاص خود. همچنین، این در مورد دیدن دوباره دنیای بازی در یک زیبایی دوباره است. دنیای باز و یکپارچه چیزی است که مجموعه همیشه به دنبال آن بوده است. امیدوارم بازیکنان هم از داستان و هم از دنیایی که در حال ساخت آن هستیم لذت ببرند. آن ها برای ما بسیار خاص هستند.
به نظر شما چه مقدار زمان برای تمام کردن بازی باید صرف شود؟
این یک بازی بسیار طولانی است حتی اگر تصمیم بگیرید که فقط مراحل اصلی را دنبال کنید. اگر می خواهید اکتشاف بیشتر و مراحل جانبی را انجام دهید، صدها ساعت می تواند در جهان بازی صرف شود.
شاید پرسیدن در این باره کمی زود باشد، اما آیا برای S.T.A.L.K.E.R برنامه ریزی پس از عرضه دارید؟ بسته الحاقی؟
به عنوان یک شرکت برنامه های خاص خود را داریم اما در ابتدا بهتر است روی عرضه هر چه بهتر بازی کار کنیم و لازم به ذکر است که ما تنها برروی سری Stalker کار نخواهیم کرد.
واضح است که S.T.A.L.K.E.R 2 یک بازی بسیار بلند پروازانه است. با توجه به این، عرضه آن بر روی Xbox Series S چگونه توسعه یافته است؟ آیا مشخصات سخت افزاری پایین کنسول چالش هایی داشته است؟
تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است هر چند که بهینه سازی همچنان در حال انجام است.
ما شاهد هستیم که بسیاری از نسخه های مهم بازی های جدید در حال انتخاب شدن به عنوان عناوین cross-gen هستند، با این وجود S.T.A.L.K.E.R. 2 قرار است به طور انحصاری روی رایانه های شخصی و کنسول های جدید Xbox عرضه شود. دلیلش این است که شما نمی خواهید توسط سخت افزار کنسول های قدیمی محدود شوید؟
دقیقا. S.T.A.L.K.E.R. 2 یک بازی نسل بعدی است و اجرای آن روی Xbox One یا PS4 غیرممکن است.
آیا برنامه ای دارید که در نهایت بازی را به PS5 نیز برسانید؟ چرا تصمیم گرفتید به عنوان انحصاری کنسول Xbox عرضه شوید؟
فعلا برنامه ای نداریم. ما در مورد با مایکروسافت مذاکره کردیم و چندین فرصت خوب را برای برند دیدیم از جمله Game Pass. ما در حال حاضر برروی نسخه های نسل نهمی اکس باکس کار می کنیم.
Xbox Series S از سخت افزار ضعیف تری در مقایسه با سری اکس کنسول Xbox برخوردار است و مایکروسافت آن را به عنوان کنسول 1440p / 60fps تحت فشار قرار داده است. فکر می کنید این کنسول برای بازی های نسل بعدی پیشرفته از نظر گرافیکی جا بماند؟
آینده نشان خواهد داد. همچنین، این واقعا به پروژه بستگی دارد. ما فقط می توانیم در مورد خودمان صحبت کنیم. سخت افزار این کنسول قابلیت اجرای بازی های نسل نهم را دارد.
چه وضوح و نرخ فریمی را بازی در Xbox Series X و Xbox Series S هدف قرار داده است؟ علاوه بر این، آیا بازی چندین حالت گرافیکی دارد؟
این نسخه از بازی رزلوشن 4K را برای Xbox Series X و HDR برای هر دو کنسول X و Series S همراه با به روزرسانی های بیشتر در ادامه در نظر گرفته است.