کمتر از یک ماه تا عرضه بازی مسابقهای Knockout City اثر استودیوی ولان و کمپانی الکترونیک آرتز مانده است. در این مقاله به هر آنچه باید از بازی Knockout City بدانید، خواهیم پرداخت.
با حضور بازی های بتل رویال و رایگان شدن بسیاری از این بازی، بازی های چندنفره رقابتی این روزها زیاد پیدا می شوند و حتی اشباع نیز شده اند. طبیعتا برای موفق شدن یک استودیو در چنین بازار رقابتی نیاز به خلاقیت و کیفیت بالا است و گرنه بازی آن ها همانند بسیاری از بازی های مشابه در سایه بازی ها و سری های شناخته شده قرار می گیرند. با توجه به اینکه به نظر می رسد این مهمترین نقطه فروش Knockout City باشد، این بازی باید کاری را انجام دهد که بخوبی توجه بازیکنان را جلب کند.
اگر چه باید گفت که براساس آنچه تاکنون از این بازی نشان داده شده است، مطمئنا موارد جالبی را برای عرضه خواهد داشت. ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که این بازی دقیقا چگونه است. این بازی یک عنوان چند نفره رقابتی مبتنی بر کار تیمی است که در گیم پلی خود میزان بالانس شده ای از اکشن و مسابقات ورزشی گنجانده است. شاید برایتان جالب باشد که ورزشی که در این بازی استفاده شده وسطی است.
هدف اصلی این است که بازیکنان تیم دشمن را با ضربه زدن با توپ ناک اوت کنیم که به نظر می رسد یک مکانیک اصلی بسیار سرگرم کننده در گیم پلی برای ساخت یک بازی طبق آن، حداقل روی کاغذ است. هر چند در این عنوان موارد دیگر و جالبی وجود دارد که در ادامه مقاله هر آنچه باید از بازی Knockout City بدانید، بیشتر به آن خواهیم پرداخت.
پرتاب توپ به سمت حریف و ناک اوت کردن، اصلی ترین چیزی است که باید نگران آن باشید. کسی که دو بار ضربه بخورد، ناک اوت می شود و مجبور می شود مجدداً بازی کند اما روش هایی نیز برای جلوگیری از آن وجود دارد. اگر توپ به سمت شما پرتاب شود، اگر سرعت کافی داشته باشید می توانید از ضربه طفره بروید و یا حتی توپی را که به سمت شما می آید بگیرید. در همین حال، اگر شما قصد حمله به فردی را دارید، حتی می توانید پرتاب فیک و جعلی انجام دهد و آن را جز استراتژی خود قرار دهید.
البته مقابله با حریفانی که توپ در دست آنها است نیز یک گزینه است. برخی از مکانیک های اساسی پلتفرمینگ برای جذابیت بیشتر بازی و به انداز به داخل آن قرار داده شده اند و همچنین یک گلایدر که می تواند برای پرش از شکاف های بزرگ یا حتی بالاتر از حریفان استفاده شود و با استفاده از آن از موقعیت بالاتر به آن ها حمله کنید. شما در Knockout City چندین نوع توپ مختلف برای کار خواهید داشت.
The Moon Ball وجود دارد که کارهای خنده داری را با جاذبه انجام می دهد و اگر آن را نگه دارید به شما اجازه می دهد تا بالاتر بپرید، در حالی که هرکسی با آن ضربه بخورد پرتاب می شود. Bomb Ball وجود دارد که همان طور که از نامش پیداست، بمبی است که در لحظه برداشتن آن شمارش معکوسش شروع می شود و در اثر ضربه نیز منفجر می شود.
بازیکنان حتی می توانند خود را در شکل یک توپ قرار دهند تا هم تیمی ها از آن استفاده کنند. هر کسی که با یک توپ انسانی برخورد کند بلافاصله ناک اوت می شود (به جای دو ضربه ای که معمولاً باید دریافت کند) اما خطراتی نیز وجود دارد زیرا حریفان نیز می توانند با دست خود کسانی را که خود را به توپ تبدیل کنند دریافت کنند.
توسعه دهنده بازی یعنی Velan Studios با Knockout City تلاش می کند تا تعادل گریزناپذیری را بین دسترسی و داشتن سقف مهارت مناسب (Skill Ceiling) به دست آورد. کنترل های بازی مطابق نظر توسعه دهندگان آسان است که قابل درک است و مواردی مانند ضربه زدن به مخالفان نه بر اساس دقت، بلکه براساس موقعیت شما انجام می شود. گفته می شود با جاخالی دادن، پرتاب های جعلی، انواع توپ های مختلف، موقعیت یابی هوشمند و موارد دیگر، روش های زیادی برای برتری در مقابل حریفان وجود دارد.
شهر ناک اوت با چندین حالت بازی مختلف آغاز به کار می کند و همه آن ها تجربه های مختلفی را ارائه می دهند. به عنوان مثال حالت های تیمی می توانند 3v3 یا 4v4 باشند بنابراین می توانید به سراغ مسابقات سریع و آسان بروید یا شکل نسبتاً طولانی تری از مسابقات را تجربه کنید. در همین حال، حتی اگر ناک اوت سیتی اساساً یک بازی تیمی باشد، در آن جا مود Free For All وجود دارد تا بازیکنان بتوانند آنها را چک کنند و به صورت تکی آن را بازی کنند. هر چند که هسته اصلی بازی برای یک عنوان چند نفره طراحی شده است.
اما دقیقاً ناک اوت سیتی قرار است چه مدی داشته باشد؟ در زمان راه اندازی، این بازی قرار است در مجموع شش حالت داشته باشد. چند مورد از این ها قبلاً فاش شده است. Team KO وجود دارد که همان مسابقه Team Deathmatch معمولی است و در آن تیم ها برای هر حریفی که حذف می شود امتیاز کسب می کنند و تیمی که از مجموع سه راند دو برد کسب کند، برنده مسابقه است.
Ball Up وجود دارد که یک حالت 4v4 که در آن هیچ توپی یافت نمی شود و این بدان معنی است که بازیکنان باید خود را به توپ تبدیل کنند و در واقع بازی در این حالت قصد دارد تا بازی تیمی مناسب را تشویق کند. سپس Diamond Rush وجود دارد که در آن هر بازیکن شکست خورده یک الماس می اندازد که پس از جمع آوری توسط حریف یک امتیاز توسط آن ها کسب می شود. به این معنی که هم تیمی ها نیز می توانند برای جلوگیری از برداشتن آنها توسط تیم دیگر، آن الماس ها را جمع کنند.
البته طراحی و تنوع نقشه نیز در هر بازی رقابتی چند نفره بسیار مهم است به خصوص بازی ای که تحرک را به روش Knockout City در بازیکنان ایجاد می کند. هر نقشه در این بازی در فضایی آینده گرایانه تنظیم شده و در زمان عرضه بازی قرار است در مجموع پنج نقشه داشته باشد. Rooftop Rumble روی سقف دو آسمان خراش متصل شده توسط یک پل قرار گرفته است.
Concussion Yard یک نقشه چند لایه است که در یک منطقه ساختمانی پر از خطرات زیست محیطی قرار گرفته است، در حالی که Knockout Roundabout در خیابان های شهر قرار دارد. واضح است که به نظر می رسد تنوع زیادی از نظر طراحی نقشه وجود دارد. آن چه در مورد نقشه های شهر ناکوت سیتی جالب است این است که به نظر می رسد اکنون علاوه بر تنوعی که امیدوار کننده است، پویایی جنبه مهم دیگری نیز با عناصر غیر قابل پیش بینی است که نوید می دهد روند گیم پلی در بازی را تازه و جالب نگه دارد.
به عنوان مثال، در Knockout Roundabout ، خیابان ها ترافیک زیادی دارند و شما باید مطمئن شوید که تحت تأثیر آن قرار نخواهید گرفت. در همین حال، در کانکشن یارد، یک توپ غول پیکر آویزان در میدان وجود دارد، که می تواند به روش های مختلف بازیکنان را خورد و خمیر کند. مطمئناً ناک اوت سیتی باید اطمینان حاصل کند که بیش از حد به غیرقابل پیش بینی بودن چنین مواردی متکی نباش و امیدواریم که تعادل مناسبی ایجاد کند.
Knockout City نیز گروه هایی خواهد داشت که در این بازی Crews نامیده می شوند. Crew می تواند همزمان ۳۲ بازیکن را در خود به صورت همزمان نگه دارد، در حالی که این عنوان همچنین دارای چالش ها و قراردادهای خاص Crew است. البته، این بدان معناست که پاداش های مخصوص Crew نیز در بازی وجود دارد. از نام و بنر Crew گرفته تا آرم آن و حتی وسیله نقلیه ای که با آن مطابقت دارد را می توان سفارشی کرد.
سفارشی سازی فقط به Crew شما محدود نمی شود. همچنین گزینه های زیادی برای ایجاد شخصیت و سفارشی سازی آن وجود دارد. مواردی مانند مدل مو، خصوصیات ظاهری، گلایدر، زره و موارد دیگر را می توان سفارشی کرد. در حقیقت، به نظر می رسد که شخصی سازی در بازی چیزی است که ناک اوت شهر کاملاً بر آن تأکید دارد و احتمالا شاهد فروشگاهی در بازی با ماهیت آیتم های تزئینی پولی خواهیم بود.
EA و Velan Studios تأیید کرده اند که Knockout City در هنگام راه اندازی قابلیت کراس پلی خواهد داشت. این بدان معناست که بازیکنان مختلف از پلتفرم های PS4 ، Xbox One ، Nintendo Switch و PC قادر به بازی با یکدیگر و یا در برابر یکدیگر هستند که باید یک پیشرفت بزرگ برای این بازی نه تنها به دلیل ماهیت چند نفره محور بودن، بلکه همچنین به دلیل سیستم Crews آن محسوب شود.
علاوه بر این، این بازی همچنین دارای قابلیت حفظ پیشرفت در کراس پلتفرم است. بنابراین می توانید بدون از دست دادن پیشرفت های خود درون بازی، از روی سیستم عامل های مختلف با حساب کاربری خود بازی کنید.
البته این روزها واقعاً نمی توانید یک بازی چند نفره پویا زنده داشته باشید و انتظار داشته باشید که تراکنش های مالی در آن نباشد. در ناک اوت سیتی، آن ها به شکل HoloBucks که واحد پول درون بازی است، ظاهر می شوند. شما می توانید HoloBucks را با پیشرفت در خود بازی بدست آورید ، که به چندین راخ گره خورده است (البته ۱۰۰ واحد از این پول هنگام عرضه بازی در ابتدا وجود دارد)، اما همچنین می توانید HoloBucks را با پول واقعی خریداری کنید.
بازی های Multiplayer که این روزها به بازار عرضه می شود با پشتیبانی خود پس از عرضه در رعرصه رقابت باقی می مانند و یا کنار می روند و به نظر می رسد استودیوی Velan پس از انتشار برای Knockout City برنامه های بزرگی در سر دارد. توسعه دهندگان تأیید کرده اند که رویکرد فصلی را برای بازی در نظر می گیرند و هر فصل ۹ هفته طول می کشد. هر فصل مدهای جدید، نقشه ها، انواع توپ ها، آیتم های تزئینی، رویدادها و موارد دیگر را با خود به همراه خواهد آورد.
بنابراین در حال حاضر قطعا به نظر می رسد بازیکنان ناک اوت سیتی مدت ها پس از عرضه بازی محتویات زیادی را در دسترس خواند داشت و با آن ها درگیر می شوند. هر چند شما هیچ وقت نمی دانید که این برنامه ها بعد از عرضه یک بازی چگونه تحقق می یابند، بنابراین امیدواریم که همه چیز برای Knockout City خوب پیش برود.
در ادامه سیستم مورد نیاز و پیشنهادی بازی آمده است:
- Requires a 64-bit processor and operating system
- OS: Windows 10
- Processor: Intel Core i3 6300 Dual Core 3.8 GHz
- Memory: 8 GB RAM
- Graphics: GeForce GTX 660 2GB
- DirectX: Version 12
- Network: Broadband Internet connection
- Storage: 15 GB available space
- Sound Card: Integrated or Dedicated
- Requires a 64-bit processor and operating system
- OS: Windows 10
- Processor: Intel Core i5-6600 Quad Core 3.3 GHz
- Memory: 16 GB RAM
- Graphics: GeForce GTX 970 4GB
- DirectX: Version 12
- Network: Broadband Internet connection
- Storage: 15 GB available space
- Sound Card: Integrated or Dedicated
بلافاصله پس از عرضه بازی برای مدت کوتاهی بازی رایگان خواهد بود که می تواند یک اهرم پیشرفت بزرگ برای بازی باشد زیرا به نظر می رسد یک جامعه قابل توجه از بازیکنان مختلف را جذب خواهد کرد. بعد از آخر هفته افتتاحیه رایگان، هنوز به نظر می رسد که قیمت کاملاً رقابتی داشته و با هزینه ۱۹.۹۹ دلار در همه سیستم عامل هایی که برای آنها عرضه می شود، برای بازیکنانی که علاقه مند هستند، هزینه در پی خواهد داشت.