بازی Gears of War: E-Day، ورودی بعدی فرنچایز طولانی مدت Gears of War، در سال گذشته تایید شده بود که در حال توسعه است. استودیوی شخص اول مایکروسافت که از سال ۲۰۱۵ این مجموعه را پشت سر گذاشته است، The Coalition، بار دیگر نقش اصلی توسعه پروژه را بر عهده می گیرد. امروز مشخص شد که People Can Fly یکی از توسعه دهندگان این پروژه خواهد بود.
این شرکت در بیانیهای مطبوعاتی میگوید: «People Can Fly از کار روی Gears of War: E-Day، بازی اصلی بعدی سری مشهور Gears of War، بهعنوان یک شریک توسعهدهنده با The Coalition بسیار هیجانزده است». ما مفتخریم که به دنیای Gears of War بازگردیم، فرنچایزی که عمیقاً در تاریخ استودیوی ما جا افتاده است.»
بازی Gears of War: E-Day با چند سازنده
این اولین بار نیست که استودیوی بازیسازی لهستانی در فرنچایز Gears of War شرکت می کند. زمانی که اپیک گیمز مسئولیت امور را بر عهده داشت، استودیو به توسعه سه گانه اصلی کمک کرد. People Can Fly همچنین اسپین آف انحصاری Xbox 360 یعنی Gears of War: Judgment را توسعه داد. عنوانی که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد، یک خط داستانی پیشدرآمد به دنبال دیمون برد و آگوستوس کول پیش از وقایعی بود که مارکوس فنیکس را آزاد کرد.
گیوم بری، مدیر توسعه People Can Fly، میگوید: “تیم ما در People Can Fly، متشکل از طرفداران اختصاصی Gears of War، همه چیز را برای ایجاد تجربهای که فراتر از انتظارات است، استفاده میکند. در حالی که هنوز نمیتوانیم بیشتر به اشتراک بگذاریم، مشتاق روزی هستیم که بتوانیم همه چیزهای هیجانانگیزی را که روی آن کار کردهایم نشان دهیم.”
“Gears of War: E-Day فقط بازی اصلی بعدی ما نیست، بلکه بازگشتی است به چیزی که بازیهای Gears of War را خاص و معتبر میکند. ما از همکاری با افراد با استعداد در People Can Fly که در آن نقش داشتهاند، خرسندیم. از میراث فرنچایز ما برای مدت طولانی است. ” مایک کرامپ، رئیس استودیوی The Coalition می افزاید.
اطلاعات لو رفته در سال ۲۰۲۳ نشان داد که People Can Fly در حال کار بر روی عنوان انحصاری ایکس باکس AAA است. مشخص نیست که آیا این پروژه توسعه مشترک این بازی بوده یا بازی دیگری. این شرکت همچنین در اواخر سال گذشته با موج دیگری از اخراج مواجه شد که منجر به اخراج ۱۲۰ کارمند شد و چندین پروژه اعلام نشده تحت تأثیر قرار گرفت.