این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که پلی استیشن متعلق به گروه سونی، بازی های اعلام نشده قبلی را در دو زیرمجموعه برتر خود لغو کرده است.
این بازیها در استودیوی Bend مستقر در اورگان و Bluepoint Games مستقر در تگزاس، هر دو پروژههای «سرویس زنده» بودند که برای کسب درآمد تکراری از بازیکنان طراحی شدهاند.
یکی از سخنگویان شرکت این لغو را تایید کرد. در بیانیه ای، سخنگوی این شرکت گفت که این دو بازی «پس از بررسی اخیر» لغو شدند و پلی استیشن به ساخت بازی های آنلاین و تک نفره ادامه خواهد داد.
هیچ یک از استودیوها بسته نخواهند شد. این سخنگو گفت: “Bend و Bluepoint تیم های بسیار موفقی هستند که اعضای ارزشمند خانواده PlayStation Studios هستند و ما با هر استودیو همکاری نزدیکی داریم تا پروژه های بعدی را مشخص کنیم.”
سونی و لغو برخی پروژه های بازی خود
در چند سال گذشته، پلیاستیشن سرمایهگذاری زیادی روی بازیهای سرویس زنده انجام داده است، بازیهایی که معمولاً بازیهای چندنفره با ریزتراکنشها و راههای دیگر برای دریافت پول از بازیکنان برای ماهها و سالها پس از عرضه هستند. این بازی ها سرمایه گذاری های مخاطره آمیزی هستند، اما زمانی که موفقیت آمیز باشند می توانند سودآور باشند.
برای سونی، این استراتژی منجر به یک موفقیت در Helldivers II در سال ۲۰۲۴ و چندین شکست از جمله Concord شد که کمتر از دو هفته پس از انتشار از فروش حذف شد. بلومبرگ گزارش داده است که این شرکت همچنین چندین بازی زنده دیگر را در چند سال گذشته لغو کرده است، از جمله یکی بر اساس Spider-Man.
سونی نگفت که آیا این کنسلی ها منجر به کاهش شغل خواهد شد یا خیر. در یادداشتی به کارکنان که توسط بلومبرگ بررسی شد، این شرکت گفت: «در حال همکاری نزدیک با Bend و Bluepoint برای تعیین پروژههای بعدی و برنامهریزی برای انجام هر کاری برای اطمینان از کمترین تأثیر تجاری است.»
دو سال گذشته برای صنعت بازی های ویدیویی سخت بوده است، زیرا ده ها هزار نفر در پی شرط بندی های بد و رشد کندتر شغل خود را از دست داده اند.