بازی بزرگوار MMO Final Fantasy XIV که زمانی یک شکست بزرگ به حساب میآمد، اکنون به عنوان نمونهای از کمان رستگاری در بازیهای ویدیویی معرفی میشود. در طول سالها، Square Enix به سودهای منظم و قابل پیشبینی که از پایگاه عظیم بازیکنان این عنوان میکشد تکیه کرده است و بازی چندنفره انبوه به یکی از ستونهای مالی اصلی شرکت تبدیل شده است.
بازی Final Fantasy XIV به موفقیت اسکوئرانیکس تبدیل شد
PC Gamer در آخرین گزارش درآمد ناشر قرار گرفت و نکات جالبی را ارائه کرد. در حالی که فروش خالص کلی کاهش یافته است، درآمد عملیاتی افزایش یافته است. Square Enix به Dawntrail اعتبار می دهد و خاطرنشان می کند که این سود بادآورده از «انتشار بسته الحاقی در زیربخش MMO» به دست می آید. این شرکت همچنین خاطرنشان میکند که بخش «بازیهای اچدی» (Final Fantasy XVI، Final Fantasy VII Rebirth) از کار افتاده و بخش «بازیها برای دستگاههای هوشمند/مرورگر رایانه شخصی» بیشتر از دست داده و باعث میشود که Final Fantasy XIV در مقایسه بهتر به نظر برسد.
در حالی که بخش بازی های HD حدود ۱.۲ میلیارد ین (۲۴.۷ میلیون دلار) SE ضرر کرد، بخش MMO در واقع ۱۳.۱ میلیارد ین (۸۵.۲ میلیون دلار) شد. جای تعجب نیست که این شرکت لیست تک نفره خود را کاهش می دهد. اسکوئر انیکس میتواند با پذیرایی از جمعیت XIV به خوبی عمل کند.