اکنون کمتر از یک ماه تا انتشار بازی STALKER 2 فاصله داریم که پردازش آن به خودی خود غیرممکن به نظر می رسد. این بازی آنقدر تاخیر داشته است که حتی طرفداران بسیار دلبسته نیز در مقطعی شک داشتند.
با این حال، استالکر ۲ تقریباً به پایان رسیده است. GSC Game World اخیراً میزبان یک رویداد مطبوعاتی نهایی در پراگ بود که در آن جزئیات بیشتری در مورد بازی خود به اشتراک گذاشتند. به عنوان مثال، در یک مصاحبه ویدیویی که توسط Radio Times Gaming منتشر شد، تهیه کننده فنی Yevhenii Kulyk پس از اینکه مصاحبه کننده به بسیاری از بازی های اخیر Unreal Engine که از مشکلات لگ روی رایانه شخصی رنج می برند اشاره کرد، در مورد بهینه سازی صحبت کرد.
“برای برآورده کردن انتظاراتمان برای بهینهسازی در ایکسباکس و رایانههای شخصی، تغییرات زیادی برای رندر کردن رشتهها، برخی بهینهسازیهای CPU و بهینهسازیهای زیادی رم ایجاد کردیم. اکنون تقریباً به اتمام کل فرآیند پرداخت نزدیک شدهایم. هدف ما ارائه یک بازی است که به طور مداوم در FPS پایدار و با عملکرد پایدار در تمام مدت اجرا می شود.”
بازی STALKER 2 یک عنوان با فریم ثابت
وقتی از کولیک در مورد نسخه Unreal Engine 5 که استفاده میکردند سؤال شد، گفت:
“موتور ما بر اساس Unreal Engine 5.1 است، اما ما در داخل آن را ۵.۱.GSC می نامیم، زیرا برای ساختن دنیایی به این بزرگی، باید برخی از ابزارهایی را که توسط موتور اصلی Unreal Engine ارائه شده بود، بکار می بردیم و به عنوان مثال، بازنویسی و ارتقا می دادیم تا جا بیفتند. نیازهای ما برای ایجاد دنیای STALKER 2 است.”
بیش از یک سال پیش، GSC Game World در مورد اخبار ارتقاء از UE4 به UE5 اظهار داشت که Lumen و Nanite “موارد مناسب” برای به پایان رساندن بازی هستند. با این حال، Epic چندین بهبود عملکرد و کیفیت را برای هر دو فناوری در نسخههای اخیر UE5 معرفی کرد. بیایید امیدوار باشیم که ماندن در ساخت قدیمیتر، هرچند سفارشی، عملکرد را به خطر نیندازد. از این گذشته، به نظر می رسد که تیم به وعده خود در مورد نرخ فریم صاف اطمینان دارند.
در جای دیگری از مصاحبه، Kulyk آنچه را که قبلاً در مصاحبه انحصاری خود با Gamescom فاش کرده بودیم تکرار کرد: “مودها هم برای رایانه شخصی و هم برای کنسول ها در حال آمدن هستند.”
ما می دانیم که پایگاه پخش ما، به خصوص طرفداران قدیمی، منتظر بازی برای پشتیبانی از مودها هستند. ما حالتها را به کنسولها وارد میکنیم، بنابراین آنها روی ایکسباکس و همچنین رایانههای شخصی در دسترس خواهند بود. ما در حال آمادهسازی یک جعبه ابزار بسیار بزرگ هستیم که همه ابزارهای لازم برای ایجاد مودها را در اختیار سازندگان قرار میدهد، از کوچکترین تا بزرگ.”
STALKER 2 در ۲۰ نوامبر برای PC و Xbox Series S|X عرضه می شود و از روز اول در Game Pass در دسترس است. هنوز در مورد انتشار پلی استیشن ۵ به طور عمومی صحبت نشده، اما از گزارش قبلی می دانیم که یک پنجره انحصاری سه ماهه وجود دارد، بنابراین بازی می تواند در اوایل سال ۲۰۲۵ روی کنسول سونی عرضه شود.